Планът на Канада за ускорена трансформация към електрическа мобилност представлява заплаха за някои автомобилни доставчици и автомеханици, като последните възлагат надежди на ключово законодателство, което да се адаптира към променящите се нужди на индустрията.
Миналия месец кабинетът на премиера на страната Джъстин Трюдо постави задължителна цел за всички нови леки автомобили да не отделят никакви емисии до 2035 г., спрямо предишния хоризонт от 2040 г. Последните инвестиции от General Motors Co. и Ford Motor Co. в техните канадски подразделения, целящи да стимулират налагането на електромобилите, дават на индустрията известна надежда за обозримото бъдеще, пише Ройтерс.
„Рискът е за производителите на компоненти, които доставят части за коли с двигатели с вътрешно горене“, изтъква Флавио Волпе, президент на Асоциацията на производителите на автомобилни части.
Той отбелязва, че тези части ще изчезнат през следващите години и има опасения, че компаниите няма да могат да се адаптират към новите условия.
Автомобилните части са петата по големина индустрия по отношение на износа в Канада, в която работят приблизително 71 400 работници към януари тази година, според официалните данни. Волпе все още е уверен, че много утвърдени производители на части ще останат предпочитани доставчици, като се има предвид техният опит.
Индустриалните групи казват, че преходът към електромобили е по-голяма заплаха за автомеханиците, които могат да изпаднат в особено сложно положение, освен ако законопроектът за „право на ремонт“ не бъде приет в Канада.
Този законопроект беше внесен повторно в парламента през февруари, след като беше отхвърлен в Камарата на общините през август 2021 г. преди изборите. Законопроектът ще принуди големите автомобилни производители да споделят частите, софтуера и обучението, използвани за ремонта на продуктите.
Неуспехът да се приеме законопроекта може да доведе до затваряне на много фирми за поправка на автомобили в бъдеще и до значителна загуба на работни места в сектора, предупреждава Жан-Франсоа Шампан, президент на Асоциацията на автомобилната индустрия на Канада.
Приблизително 109 816 канадци са заети в индустрията за ремонт и поддръжка на автомобили, според доклад на Statistics Canada от 2022 г. Електрификацията в сектора може да доведе при най-лошия сценарий до загуба на до 53 707 работни места до 2051 г., според Conference Board на Канада.
Борба за данни
В момента компютрите в електромобилни концерни като Tesla са свързани в „затворена екосистема“, което ги прави недостъпни за механиците.
„Ако карате Tesla, компанията ще определи къде да отидете, за да бъде обслужена колата ви. Те ще определят кои части ще сложи и колко ще платите“, изтъква Шампан.
През 2020 г. Tesla призова клиентите си в Масачузетс да гласуват против актуализираното законодателство за „право на ремонт“, с аргумента, че това би представлявало опасения за сигурността на пътуващите с превозните средства на компанията.
Джейми Кийлър, собственик и единствен механик на Keeler Automotive в Онтарио, споделя, че канадското законодателство ще гарантира на клиентите свободата да избират кой да ремонтира колата им.
„Ако сте лицензиран механик, трябва да можете да поправяте всичко, което се движи по пътя, и да имате достъп до софтуера, за да го направите“, изтъква Кийлър, който обслужва средно по 50-60 коли седмично.


Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици
Детайлите на разследването за корупция в Украйна, водено от полицията, са като от драма на HBO
Ретроградният Меркурий приключи, 5 зодии си връщат късмета
В Китай: Брижит Макрон посети гигантска панда, родена във Франция
преди 3 години Ускорен преход ама друг път!!!Хората в Канада си обичат truck-овете поради тяхната многофункционалност и те не могат да се заменят колички играчки. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 години Дори нямаш право да поправяш скапаните играчки, заблуждаващо наричани "автомобили". отговор Сигнализирай за неуместен коментар