Mercedes е първият производител в Германия, който започва да продава система за високоавтоматизирано шофиране, която може напълно да поеме управлението при блокиран трафик на магистрала. За S-класата тя струва 5000 евро с ДДС, както обяви компанията. За електрическия модел EQS кандидатите ще трябва да заплатят 7400 евро преди ДДС, тъй като трябва да се поръча и пакет за подпомагане на шофирането.
Досега в автомобилите се използваха системи за подпомагане на шофирането, които могат да облекчат шофьора при изпълнението на различни задачи, като например поддържане на лентата за движение, паркиране или спазване на дистанция. Но шофьорът обаче остава отговорен и трябва да държи ръцете си на волана. Това се отнася например и за системата за подпомагане Autopilot на Tesla.
Така Mercedes стана първият производител на автомобили в Германия, който получи одобрение за работа със система, която позволява на водача да се откаже от управлението в определени ситуации и да гледа телевизия например. Той обаче трябва да е готов да си върне контрола по всяко време.
Използването на системата, наречена Drive Pilot, е ограничено от законовите изисквания до много специфични ситуации. Например тя работи само на магистрали, при скорост до 60 километра в час и само ако разстоянието до предния автомобил не е твърде голямо. Ако системата разпознае, че условията са налице, тя може да бъде активирана от водача. Докато Drive Pilot управлява автомобила, отговорността се носи от Mercedes. Ако системата подкани водача да си върне управлението, той има на разположение до 10 секунди, за да го направи.
Съществуват и други ограничения. Въпреки че Drive Pilot ще има право да шофира по време на ремонтна дейност, засега Mercedes се въздържа от тази опция с оглед на допълнителната сложност. Според законовите изисквания автомобил в автоматичен режим трябва да остане в своята лента. Ако например е необходимо да се смени лентата на движение на пътен възел на магистрала, автомобилът трябва да предаде управлението на водача. Отговорният вицепрезидент на Mercedes Жорж Масинг предполага, че правният обхват ще бъде разширен, когато системите се докажат в ежедневната употреба и създадат доверие: „Ще има натиск от пазара и от всички страни, така че да се получи по-голяма свобода“.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?