fallback

М. Заимов: Продажбите на електромобили у нас растат, сервизите вече не са проблем

Увеличението обаче е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2 хиляди, коментира председателят на Асоциация "Електрически превозни средства"

12:13 | 16.05.22 г. 6
Автор - снимка
Редактор

"В България ръстът на купените електромобили е много голям, може би има удвояване, но той е от много малка база. Ако продажбите са били 500 преди 3-4 години, сега са 2 хиляди и това е на фона на един български автомобилен парк от 2,800 милиона автомобила, посочи пред Bulgaria ON AIR председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" Мартин Заимов.

Той поясни, че в Европа средната пропорция на електромобили спрямо термичните конвенционални е 1%, докато в страната ни тя е под 0,5% спрямо европейската.

Заимов даде за пример Норвегия с голям ръст в продажбите на електромобили. „Там новите покупки над 50% са за електрически автомобили, а в Нидерландия до 20%“, каза той, но изтъкна, че България имаме много по-добра пропорция от Германия на зарядни станции с електромобили.

Председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" отбеляза, че в нашата страна има много по-добра пропорция и на несубсидирани автомобили спрямо субсидирани и напомни, че без субсидия са купените 4 хиляди електроавтомобила „втора ръка“.

Заимов обясни, че субсидията в Германия, Франция и САЩ е заради индустрията, която не иска да се адаптира към по-евтините електромобили. По думите му тя все пак отива при производителите чрез купувачите. Той съобщи, средно продажбите на електромобили в Европа отиват към 1,5%. За България броят им е напълно сравним със съседните страни – Сърбия, Румъния, Гърция.

Попитан колко ще ни струва един такъв електромобил, Заимов отговори: "Купих си автомобил, който е един от най-добрите като инженеринг модели. Той е втора ръка, 10-годишен, беше малко над 4 хиляди евро. Това не е средна цена, това е възможност за нещо много добро", посочи той и уточни, че вече го кара 12 години.

Мартин Заимов подчерта, че сервизите вече не са проблем.

Председателят на Асоциация "Електрически превозни средства" отбеляза, че всички основни марки са инвестирали в България. „За всичките тези години съм имал три пъти проблем с гуми и счупено стъкло от градушка“, коментира по повод поддръжката на електромобила Заимов.

Какъв трябва да е личният мотив на хората, да се ориентират към по-екологичните превозни средства? Каква е цената за поддръжка на електромобила?

Гледайте още видеа в сайта на Bulgaria ON AIR.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 18:56 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още