fallback

Volkswagen увеличава производството на електромобили в Цвикау

Компанията се възползва от облекчаването на недостига на компоненти, като цели да „изчисти“ натрупаните поръчки за електрически коли с марка VW, Audi и Cupra

12:13 | 15.06.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Германският автоконцерн Volkswagen Group се върна към работа на три смени в понеделник (13 юни) в завода си за електромобили в Цвикау, Германия, съобщава Automotive News Europe.

Очаква се производството в завода, където се сглобяват изцяло електрически автомобили за марките Volkswagen, Audi и Cupra, да се увеличи до 1300 автомобила на ден, информира Automobilwoche.

След нахлуването на Русия в Украйна производството в тази фабрика беше прекъснато за три седмици през март поради нарушени веригите на доставка, като производственият темп се забави до 900 превозни средства на ден. 

Звеното на VW в Саксония, което управлява завода, обяви, че доставките на части вече са стабилни, което позволява на фабриката да работи на три смени.

Това ще помогне да се изчистят натрупаните поръчки за електромобили, произвеждани в Цвикау, заяви главният изпълнителен директор на подразделението на концерна в Саксония Щефан Лот.

Заводът на VW, в който се сглобяват най-много електромобили от производствените мощности на групата в Европа, произвежда моделите ID.3, ID.4 и ID.5 за VW, както и Audi Q4 e-tron, Audi Q4 Sportback e-tron и Cupra Born.

VW разширява производството на електрическия коли и в други свои обекти в Германия. Автомобилният производител започна по-рано производството на ID.4 в завода си в Емден.

Миниванът ID Buzz се изгражда в Хановер и към него ще се присъединят Transporter, E-Crafter и ID California.

Производствените проблеми на VW заради недостига на компоненти натежаха сериозно на продажбите на групата през последните месеци. През април доставките на групата се свиват с 38% в международен план до 516 500 автомобила. Понижения са отчетени в Западна Европа (-29%) и в Северна Америка – с 25 на сто.

VW гледа с тревога към своята крепост Китай, основният ѝ пазар освен Германия. Според китайските данни, представени от Carsalesbase.com, продажбите на едноименната марка на групата са се свили с почти една четвърт през март. Тогава брандът е доставил почти 181 000 автомобила, което е с 24% по-малко в сравнение със същото  време преди година. Пазарният дял на VW спада от 12,6% на 9,8 на сто. Toyota, от друга страна, успя да задържи положителния импулс през месеца с почти 167 000 продадени превозни средства, изоставайки само с 14 000 от VW. Пазарният дял на концерна расте от 9% до 10,1%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:07 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още