fallback

VW: Загърбването на руския газ става твърде бавно, което създава риск от недостиг

Германската група разполага с „най-широката гама от електромобили“, заяви Херберт Дийс, коментирайки целта на компанията да измести Tesla в сектора

23:16 | 22.06.22 г. 15

Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG (VW) Херберт Дийс предупреди, че процесът по загърбване на руската енергия не се случва достатъчно бързо, за да предпази германския автомобилен производител от внезапно спиране на доставките на природен газ, съобщава Bloomberg.

VW ще разчита на способността си да управлява своите енергийни централи с въглища вместо с газ, поради зависимостта на Германия от руския внос, каза Дийс в кулоарите на икономическия форум в Доха, Катар.

Въпреки че е постигнат напредък в доставките на втечнен природен газ (LNG) от САЩ и други страни, изграждането на необходимата инфраструктура ще отнеме време, добавя германецът. 

„Вероятно този процес не се случва достатъчно бързо“, за да се справи с голямо смущение, посочи Дийс в интервю за Bloomberg Television. „В дългосрочен план съм сигурен, че ще извоюваме независимост спрямо руския газ“, добавя той.

Дийс започна големи промени във VW, за да направи производителя по-гъвкав и да предизвика Tesla Inc. за първото място при продажбите на изцяло електрически превозни средства. Компанията представи нови модели, захранвани от батерии, напредва с план за добавяне на фабрика за електромобили близо до централата си във Волфсбург и изгражда цялостна верига на доставки за батерии.

Въпреки че войната в Украйна, покачващите се лихвени проценти и ускорената инфлация продължават да отслабват апетита на инвеститорите към риск, според Дийс все още не е налице свиване на търсенето в автомобилния сектор.

VW отчита поръчки за електромобили, за чието изпълнение ще е нужна приблизително една година и е оптимист, че ще постигне целите си за 2022 г.

„В момента не виждаме търсенето на клиентите да намалява, но това може да се промени“, изтъква Дийс.

Електромобилен лидер

VW може да изпревари Tesla като най-голям производител на електромобили през 2024 г., според Bloomberg Intelligence - прогноза, която Илон Мъск оспори в интервюто си на събитието в Доха във вторник. Дийс каза, че VW разполага с „най-широката гама от електромобили на световния пазар“.

Все пак Дийс наскоро се сблъска с проблеми относно софтуерното звено на VW, които забавят пускането на нови модели. Главният изпълнителен директор каза, че е доволен от технологичния пакет на едноименната марка на групата и е уверен, че луксозните брандове Porsche и Audi могат скоро да се справят с предизвикателствата. Той добави, че структурната трансформация на VW ще изисква повече търпение.

„Изграждането на софтуерни компетенции до ниво, при което сме 90% самодостатъчни, ще отнеме десетилетие или повече“, признава Дийс, добавяйки: „Все още оформяме екипи, купуваме компании по целия свят, инвестираме сериозно в Китай, в САЩ“.

През май Дийс заяви, че очаква бизнесът ѝ с електрически превозни средства да стане толкова печеливш, колкото и този с автомобили с двигатели с вътрешно горене по-рано от планираното.

Според предишната прогноза концернът трябваше да изравни маржовете между двата бизнеса в рамките на 2-3 години.

„Очакваме, че бизнесът с електрическа мобилност ще бъде толкова печеливш, колкото и бизнесът с двигатели с вътрешно горене по-рано от планираното“, заяви Дийс по време на годишното събрание на акционерите на автомобилния производител в средата на май. „Чрез доброто управление на кризите ние оставаме финансово стабилни и засилваме своята устойчивост“, добави той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:03 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още