fallback

Michelin очаква дефицитът на чипове да не отшуми преди 2024 г.

Възстановяването може да се забави допълнително при дълбока глобална рецесия, изтъква ръководителят на френската група Флоран Менего

11:28 | 11.07.22 г.

Възстановяването на продажбите на автомобили от недостига на полупроводници може да се забави до 2024 г. дори ако се сбъднат прогнозите за лека глобална икономическа рецесия, предупреди главният изпълнителен директор на френския производител на автомобилни гуми Michelin Флоран Менего в интервю за Bloomberg. 

Автомобилната индустрия е изправена пред трудна година, тъй като продължаващият недостиг на чипове, инвазията на Русия в Украйна, нови огнища на COVID-19 в Китай и нарастващите разходи за енергия и суровини притискат допълнително глобалните вериги на доставка, изтъква Менего.

Той е категоричен, че окончателното възстановяване на индустрията от недостига на чипове няма да се случи преди средата на 2023 г.

„На този етап е по-вероятно това да стане през 2024 г., ако, разбира се, не се стигне до дълбока рецесия“, коментира Менего.

Въпреки че глобалният автомобилен пазар може да възстанови продажбите до нивата отпреди пандемията от коронавирус, продажбите в Европа вероятно ще изостанат, тъй като потребителите се колебаят какъв тип превозно средство да купят на фона на по-строгите екологични разпоредби, което може да повлияе на стойността на техните употребявани превозни средства, смята ръководителят на Michelin.

Според него гумите за нови автомобили представляват само 13% от приходите на френската група. Michelin е засегната косвено от недостига на чипове, тъй като доставките на оборудване, използвано за производството на гуми, също се забавят, изтъква Менего.

Michelin трябва да се справи и с нарастващите транспортни разходи – отчасти предизвикани от недостига на шофьори на камиони, след като хиляди украински шофьори се завърнаха в родната си страна, за да се бият срещу Русия – както и от скока при цените на енергията, особено в Европа, „където доставките остават дефицитни“, добавя Менего.

Френската компания повиши цените на своите гуми три пъти за последните шест месеца, за да запази маржовете си от увеличението на разходите в размер на 2,4 млрд. евро.

„За щастие, нашите клиенти все още са готови да плащат за гумите ни“, изтъква Менего. „Преживяхме натрупване на кризи, което е безпрецедентно. Вече знаем как да работим в тази напрегната среда“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:05 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още