Възстановяването на продажбите на автомобили от недостига на полупроводници може да се забави до 2024 г. дори ако се сбъднат прогнозите за лека глобална икономическа рецесия, предупреди главният изпълнителен директор на френския производител на автомобилни гуми Michelin Флоран Менего в интервю за Bloomberg.
Автомобилната индустрия е изправена пред трудна година, тъй като продължаващият недостиг на чипове, инвазията на Русия в Украйна, нови огнища на COVID-19 в Китай и нарастващите разходи за енергия и суровини притискат допълнително глобалните вериги на доставка, изтъква Менего.
Той е категоричен, че окончателното възстановяване на индустрията от недостига на чипове няма да се случи преди средата на 2023 г.
„На този етап е по-вероятно това да стане през 2024 г., ако, разбира се, не се стигне до дълбока рецесия“, коментира Менего.
Въпреки че глобалният автомобилен пазар може да възстанови продажбите до нивата отпреди пандемията от коронавирус, продажбите в Европа вероятно ще изостанат, тъй като потребителите се колебаят какъв тип превозно средство да купят на фона на по-строгите екологични разпоредби, което може да повлияе на стойността на техните употребявани превозни средства, смята ръководителят на Michelin.
Според него гумите за нови автомобили представляват само 13% от приходите на френската група. Michelin е засегната косвено от недостига на чипове, тъй като доставките на оборудване, използвано за производството на гуми, също се забавят, изтъква Менего.
Michelin трябва да се справи и с нарастващите транспортни разходи – отчасти предизвикани от недостига на шофьори на камиони, след като хиляди украински шофьори се завърнаха в родната си страна, за да се бият срещу Русия – както и от скока при цените на енергията, особено в Европа, „където доставките остават дефицитни“, добавя Менего.
Френската компания повиши цените на своите гуми три пъти за последните шест месеца, за да запази маржовете си от увеличението на разходите в размер на 2,4 млрд. евро.
„За щастие, нашите клиенти все още са готови да плащат за гумите ни“, изтъква Менего. „Преживяхме натрупване на кризи, което е безпрецедентно. Вече знаем как да работим в тази напрегната среда“, добавя той.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа