Китай обяви проект от правила, които са насочени към забавяне на производството на батерии – ключова тема, свързана с оплакванията на САЩ и Европа относно свръхкапацитета в китайската индустрия, съобщава Bloomberg.
Компаниите от сектора за производство на литиево-йонни батерии трябва да избягват изграждането на нов капацитет, когато става въпрос за разширяване на производството, изтъква Министерството на промишлеността и информационните технологии в предложение, публикувано в сряда.
Документът, видян от Bloomberg, предлага минимални стандарти за енергийна плътност и други спецификации, свързани с батериите.
Министерството е поискало обратна връзка по своя документ, който все още не е обвързващ.
Предложението е публикувано по време на посещението на президента Си Дзинпин в Европа, където той се опита да потуши опасенията относно нарастващия износ на нови енергийни технологии от Китай - от батерии до електрически превозни средства и слънчеви панели.
Китай е напът да промени картата на глобалното производство на автомобили, като увеличи износа на електрически модели, което ще засили конкуренцията на масовия пазар, прогнозира в анализ Международната агенция по енергетика (МАЕ).
Износът на автомобили от Китай скочи с 60% миналата година, превръщайки страната в най-големия износител на превозни средства в света, изпреварвайки Япония и Германия с повече от 4 млн. автомобила. Износът на електромобили, възлизащ на 1,2 млн. превозни средства, е нараснал с 80% спрямо предходната година, като колите се насочват главно към пазарите в Европа и Азия.
Въпреки високите мита върху вноса в САЩ и ЕС, заедно с регулаторния контрол като антисубсидийното разследване на блока, „китайските производители на автомобили често остават по-конкурентоспособни от традиционните производители“, изтъква МАЕ.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа
преди 1 година До: stonasto Цензура на Иdи разбери...хахаха отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: zelka007А и обратното,рашистанците у кинкалерията...Не щат,бе,не щат...се към прогнилият запад...*** разбери.... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година До: "00". цвък. 1 цент. Слаба заработка. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година в Европа се строят около 50 големи съоръжения за автомобилни батерии с общ капацитет приблизително 1000ГВч на година ... освен това , като забраним окончателно поднебесните талиги , логично е синдзинпинчетата да си позатворят некоя и друга поточна линийка ... а що не напинят към необятният сибирски пазар от потребители-на-борящник ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар