fallback

И Volvo напуска ACEA заради различни гледни точки относно електрификацията

Стратегията за устойчивост на компанията „не е напълно съобразена с позицията и начина на работа на ACEA на този етап“

15:18 | 11.07.22 г.

Шведският автопроизводител Volvo Cars обяви, че ще напусне Европейската асоциация на автомобилните производители (АСЕА), основната автомобилна лобистка група в Европа, до края на тази година.

Концернът, който по-рано заяви, че ще електрифицира напълно своята продуктова гама до 2030 г., посочи, че стратегията му за устойчивост „не е напълно съобразена с позицията и начина на работа на ACEA на този етап“, съобщава Automotive News Europe.

През юни вторият по големина на пазарния дял европейски автомобилен производител Stellantis обяви, че ще напусне ACEA до края на тази година като част от своя нов подход за справяне с бъдещи проблеми с мобилността, който включва отдалечаване от традиционната лобистка дейност. 

Stellantis, който контролира общо 14 марки, заяви, че ще проведе свое собствено годишно събитие, засягащо редица въпроси, свързани с проблемите около мобилността. Заедно Volvo и Stellantis са отговорни за 21,5% от продажбите на нови коли в региона през първите пет месеца на годината, показват данни на ACEA.

Volvo и ACEA реагираха по различен начин на стремежите на Европа да спре постепенно продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене до 2035 г.

Лобистката група заяви миналия месец, че е „загрижена“, че Европейският парламент е отхвърлил идеята за разхлабване на целта за 100-процентно намаление на емисиите на въглероден диоксид при новите автомобили от 2035 г., като по същество забранява продажбите на двигатели с вътрешно горене в блока след тази дата.

Volvo, заедно с американския концерн Ford Motor, публично подкрепиха плана.

„Ние ще бъдем изцяло електрическа компания пет години по-рано от това, така че защо да не заявим публично, че смятаме, че това е най-доброто нещо за нашия бизнес модел, нашите клиентите и за планетата“, изтъква главният изпълнителен директор на Volvo Джим Роуън в интервю за Automotive News Europe през юни.

Още тогава той намекна, че е възможно „да има други организации, които да се появят и да се опитат да съберат най-големите умове в индустрията".

„Вярваме, че е задължение на всички нас да се справим с предизвикателството. Имаме един от най-амбициозните планове в индустрията, но не можем да реализираме транспорт с нулеви емисии сами“, посочват от Volvo. „Призоваваме нашите конкуренти да оставят своя отпечатък. Който го направи, ще намери силен съюзник в лицето на Volvo Cars. Очакваме с нетърпение да работим с партньори за справяне с изменението на климата за по-безопасно бъдеще“, добавят от компанията.

Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес беше сред най-големите привърженици на идеята за по-плавен преход към премахването на двигателя с вътрешно горене. Той разкритикува скоростта на промяната, наложена от европейските политици, като каза, че електромобилите не са достъпни за много потребители, че има твърде малко зарядни станции и че секторът е под огромен натиск да стане по-продуктивен.

„Никога не трябва да забравяме, че изборът да се електрифицираме е политически избор, а не индустриален“, подчерта Таварес миналата седмица. „Уважавам тяхното лидерство. Те решават, аз се съобразявам”, допълни той.

ACEA, ръководена от главния изпълнителен директор на BMW Group Оливер Ципсе, е основана през 1991 г., за да представлява общите индустриални позиции на производителите в ЕС. Сред нейните членове изпъкват Volkswagen Group и Toyota Motor, както и производителят на търговски превозни средства Daimler Truck Holding.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:07 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още