fallback

„АвтоВАЗ“ предлага на работници компенсация от 3000 долара при доброволно напускане

Размерът на еднократното възнаграждение е на стойност около пет до седем пъти средната месечна заплата, или около 12 пъти минималната заплата в Русия

21:29 | 03.08.22 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-големият автомобилен производител в Русия „АвтоВАЗ“, който спря част от производството заради санкциите на Запада и липсата на компоненти, сега предлага на своите работници в завода си в Ижевск едно кратно плащане от около 3000 долара, ако напуснат доброволно, съобщава Ройтерс. 

„АвтоВАЗ“ възобнови производството на някои от популярните си модели от марката „Лада“ в основния си завод в Толиати през юни, след като частично спря производството през пролетта поради недостига на електронни компоненти, предизвикан от санкциите.

Компанията, чийто дългогодишен акционер – френската група Renault – продаде дела си за символична сума през май, не успя да възобнови производството на модела Лада Веста и изпрати 3200 служители от завода си в Ижевск в Централна Русия в платен отпуск през март.

В сряда компанията е помолила персонала на обекта в Ижевск, град с около 645 000 жители на около 1200 километра източно от Москва, или да си намерят нова работа в компанията, или да напуснат по взаимно съгласие.

На напусналите ще им бъде предложено еднократно възнаграждение на стойност около пет до седем пъти средната месечна работна заплата, или около 12 пъти минималната заплата, одобрена от държавата. Максималният размер на компенсацията се равнява на 183 348 рубли (3161 долара).

„АвтоВАЗ“ подчертава, че компанията не планира да извършва масови съкращения и предложените мерки за подкрепа на екипа са чисто доброволни за всеки служител“, изтъква концернът.

Руската автомобилна индустрия, която силно разчита на компоненти и оборудване от чужбина, беше засегната от глобалния недостиг на полупроводници и последвалото оттегляне на международните автомобилни компании заради конфликта в Украйна.

Тъй като много монтажни заводи са разположени извън Москва в по-малки градове, руските автомобилни производители предпочитат да не съкращават работни места, а по-скоро да оставят персонала в платен отпуск или да го принуди да работи при намалено работно време и срещу по-ниско възнаграждение.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:15 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини виж още