Печалбата на японския автомобилен концерн Toyota Motor Corp. се понижава с повече от очакваното през първото фискално тримесечие, тъй като най-големият автопроизводител в света по пазарен дял беше притиснат от ограниченията при веригите на доставка и нарастващите разходи, съобщава Ройтерс.
Оперативната печалба на Toyota се понижава с 42% до 578,66 млрд. йени (4,3 млрд. долара) от 997,4 млрд. йени година по-рано. От началото на годината компанията на няколко пъти намали целите си за месечното производство на фона на продължаващия глобален недостиг на чипове и коронавирусните ограничения в Китай.
Мащабът на щетите върху печалбата далеч надхвърля очакванията на анализаторите, които прогнозираха едва 15-процетен спад в анкета на Refinitiv.
Въпреки мрачното тримесечие автомобилният концерн се придържа както към прогнозата си за годишна оперативна печалба, така и към плана си да произведе общо 9,7 млн. превозни средства, разчитайки на т.нар. „силното остатъчно търсене“.
Тримесечните резултати бяха засегнати от ограниченията при доставките, по-слабите продажби и покачването на разходите за суровини и материали, посочва говорител на Toyota. „Не успяхме да произведем достатъчно (превозни средства), като клиентите по целия свят трябваше да чакат за доставката на вече закупените автомобили“, добавя той.
т1
Времето за доставка на автомобилите на компанията расте особено по отношение на електромобилите, тъй като последните изискват повече полупроводници, изтъкват от Toyota.
Подобно на други автомобилни производители Toyota се сблъсква с по-високи разходи, като се опасява, че глобалната инфлация може да забави значително потребителското търсене.
Концернът очаква разходите за суровини и материали за цялата фискална година да нараснат със 17% до 1,7 трлн. йени спрямо предходната оценка – по-голяма част от увеличението отразява показването на цените на стоманата и алуминия.
т2
Настоящите производствени проблеми на Toyota бележат отклонение от първоначалния ѝ успех при справянето с проблемите във веригите на доставка в ранните етапи на пандемията от коронавирус.
Японският концерн намали месечните си производствени цели три пъти през въпросното тримесечие, като за момента изостава с 10% от своите първоначални планове поради недостига на полупроводници и строгите коронавирусни мерки в Китай.
т3
Общите продажби на Toyota през първото фискално тримесечие достигат 2,34 млн. броя спрямо 2,54 млн. броя преди година, като тук се включват превозните средства от марките Toyota и Lexus. От тях 28,5% представляват електрически автомобили. Общият обем на продажбите на екологични автомобили в рамките на групата достига 668 хил. броя, от които 640 хил. представляват обикновени хибриди, докато регистрациите на плъгин хибриди възлизат на 36 хил. броя. Продажбите на изцяло електрически коли достигаt едва 4 хил. броя.
Приходите от продажби се увеличават до 8,5 трлн. йени спрямо 7,9 трлн. йени преди година.
Книжата на Toyota поевтиняха с около 3% в четвъртък (4 август) след обявяването на финансовите резултати на компанията.


Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Скоро: Озоновата дупка ще изчезне непълно
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната
Манчестър Сити надви Съндърланд
Нова атомна централа няма да свали цените на тока
Българската икономика расте 2-3 пъти по-бързо, отколкото средната на европейско ниво
„Черно море” потопи ЦСКА в деня на моряците