Японският автомобилен концерн Suzuki Motor планира да пусне на пазара в Индия до 2025 г. електрически автомобил, който разработва съвместно с Toyota Motor Corp., съобщава Nikkei Asia Review.
Компанията ще използва специална платформа, която ще създаде с Toyota специално за компактни електрически коли. В планираната гама, която ще използва архитектурата, вероятно ще присъстват и спортни автомобили.
Подобен ход ще разшири обхвата на партньорството на двата концерна в рамките на Индия, което за момента е фокусирано върху хибридните превозни средства.
Въпреки че Suzuki е най-голямата автомобилна компания в Индия по обем на продажбите, пазарният ѝ дял се е свил с 4,3 процентни пункта до 43,4% през предходната фискална година, според изчисления на Обществото на индийските автомобилни производители.
Местните и южнокорейските конкуренти на Suzuki увеличават своите усилия да настигнат японската компания. Tata Motors сключи сделка за придобиване на завод на Ford Motor в Индия с цел увеличаване на производството на електромобили.
Засега Suzuki планира да разшири своята гама от SUV автомобили, които са особено популярни в Индия. Автомобилният производител също се готви да премине към електромобили, като инвестира 31 млрд. рупии (388 млн. долара) за увеличаване на производствения си капацитет в Гуджарат до 2025 г. и 73 млрд. рупии, за да изгради в същия щат фабрика за батерии до 2026 г.
RBSA Advisors прогнозира, че стойността на индийския пазар на електромобили, включително на двуколесните превозни средства, ще нарасне до над 150 млрд. долара до 2030 г.
Германската Volkswagen също планира да засили своето присъствие в Индия. По-рано тази година Ройтерс съобщи, че групата проучва възможността за изграждане на партньорство за доставка на компоненти за електромобили с Mahindra and Mahindra. Индийският концерн изгражда платформа за електрически превозни средства, наречена Born Electric, при която планира да използва компоненти като електрически двигатели, части за акумулаторната система и батерийни клетки, доставени от Volkswagen.
Германската компания разработи модулна, отворена платформа за превозни средства за електромобили, наречена MEB, която се използва за изграждане на автомобили за различните марки под шапката на групата, включително за Skoda и Audi. Това също така позволява на Volkswagen да се превърне в доставчик на електрически технологии и части за други конкурентни производители.
Миналата година правителството на Индия финализира програма за насърчаване на компаниите да произвеждат батерии за електромобили на местно ниво, тъй като се стреми да създаде вътрешна верига на доставки за чист транспорт и съхранение на възобновяема енергия.


Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
От днес изплащат последните пенсии в лева
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и лека алуминиева рама
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки
Подкрепяният от Израел палестински лидер Ясер Абу Шабаб е бил убит при семеен спор
Земетресението с магнитуд 5,9 в Невада се оказа грешка на предупредителната система
От Полша: Агресията на Русия сега надмина тази на СССР през 70-те години на 20 век