Германската автомобилна група Volkswagen AG обмисля автоматизиране на 20-30% от производството в своя планиран завод, където ще изгражда проектния електромобил Trinity. Съоръжението ще се намира близо до централата във Волфсбург, заяви главният производствен директор на фабриката Себастиан Шмикарц, цитиран от Ройтерс.
„Сглобяването все още е 90% ръчна работа“, посочва Шмикарц на среща с доставчиците във Волфсбург. „Това е, което искаме да променим с новата фабрика. Очакваме 20-30% автоматизация“, добавя той.
Заводът, където германският концерн ще произвежда новия електрически седан Trinity, трябва да започне тестово производство през 2025 г. и търговски операции година след това.
Ключът към автоматизирането на по-голяма част от производствените линии в съоръжението ще бъде преминаването към стратегия, базирана на модули, споделя Шмикарц - обединяване на 50 части в едно чрез техники като леене под налягане за производство на предни, задни и покривни модули.
Шефът на производството на марката Volkswagen Кристиан Фолмер заяви пред Ройтерс по-рано тази година, че компанията се надява, че тази производствена стратегия ще помогне за увеличаване на производителността и ще запази надмощието на групата на европейския пазар.
Техниката на леене беше популяризирана от Tesla като алтернатива на по-трудоемкия метод за сглобяване на множество щамповани метални панели.
През 2020 г. марките Volkswagen Passenger Cars и Volkswagen Commercial Vehicles обявиха сериозен ангажимент относно трансформацията към ерата на електрическа мобилност и превръщането на заводите в базирани на новите цифрови технологии съоръжения. Марката Volkswagen поръча повече от 1400 робота от японския производител FANUC за своите производствени съоръжения в Чатануга (САЩ) и Емден. Volkswagen Commercial Vehicles поръча още 800 робота за фабриката си в Хановер от швейцарския концерн ABB. Роботите се използват главно за производство на корпуси и при сглобяване на батерии.


Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Меган Маркъл се свързала с баща си след ампутирането на крака му
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес