S&P Global Mobility предупреди, че при своя най-мрачен сценарий енергийната криза в Европа може да намали производството на автомобили с близо 40%, или с повече от 1 милион превозни средства, на тримесечие до края на 2023 г., съобщава Ройтерс.
В доклад, озаглавен „Зимата идва“, S&P Global Mobility посочва, че веригата на доставки на автомобилната индустрия – вече разтърсена от пандемията от COVID-19 и руската инвазия в Украйна – „може да бъде изправена пред огромен натиск“ от рязко нарастващите разходи за енергия или дори от прекъсвания в електрозахранването.
„С рязкото покачване на цените на енергията в Европа...една сурова зима може да изложи определени автомобилни сектори на риск да не могат да поддържат производствените си линии работещи“, предупреждава S&P Global Mobility.
Консултантската фирма изтъква, че разходите за производството на автомобили вече са нараснали до между 687 евро и 773 евро на превозно средство, което е значително повече от нивото от 50 евро преди енергийната криза, което натоварва по-специално по-малките доставчици.
От това тримесечие до края на 2023 г. S&P Global Mobility прогнозира, че тримесечното производство в европейските монтажни заводи ще достига темп между 4 милиона и 4,5 милиона броя.
При определени условия обаче този темп може да се забави до 2,75-3 млн. броя на тримесечие.
S&P Global Mobility предупреждава още, че тъй като европейските доставчици изнасят части по целия свят, всички производители на автомобили ще бъдат засегнати по някакъв начин от енергийната криза.
Едуин Поуп, старши анализатор в S&P Global Mobility, който отговаря за доставките, заяви пред Ройтерс, че анализът е извършен преди вероятния саботаж на газопроводите „Северен поток 1 и 2“ в края на миналия месец.
„Събития като тези неизбежно ще изместят везните към долния край на това, което сме предвидили, особено по отношение на това колко време отнема да се поправят нещата от този характер“, изтъква Поуп.
За отделните страни в Европа S&P Global Mobility разглежда шест фактора, включително размера на дефицита на дадена страна, дълга спрямо брутния вътрешен продукт (БВП), нивото на енергийна самодостатъчност и процента на запълване на газохранилищата.
Въпреки че Германия все още разчита на руски газ и планира постепенно изключване на своите ядрени централи, страната има "повече бюджетни възможности, за да преодолее енергийната буря", отколкото някои други европейски страни, включително Италия, добавят консултантите.
Поуп изтъква, че макар автомобилната индустрия да успее да премине през наближаващата зима без особени сътресения, ако Европа няма план за следващата зима, много доставчици може и да не оцелеят след това.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил
преди 3 години Нема страшно. Ще произвеждат електромобили. Ток има бол, остава само да се потребява. отговор Сигнализирай за неуместен коментар