fallback

Технологията LIDAR се изменя към по-малки и евтини сензори, докато популярността ѝ расте

Малките частично или напълно неподвижни сезони LIDAR вече изместват по-големите въртящи се аналози, като Китай води по тяхното интегриране при автомобилите

16:59 | 12.11.22 г. 7

По отношение на технологиите за автономно шофиране LIDAR може да направи това, което останалите сензори не могат. Разработчиците на системи за автономни превозни средства от всякакъв клас продължават да разчитат на камерите, но за разлика от преди сега те използват и LIDAR, при които автомобилът може да функционира по ефективно по пътищата, редуцирайки риска от катастрофи, пише Bloomberg.

LIDAR печели все повече привърженици сред автомобилните компании, тъй като цените на технологията падат бързо. Разработчиците залагат на предположенията, че след като техните сензори станат достатъчно евтини, ще бъде трудно да се оправдае игнорирането на LIDAR при автономните превозни средства.

Данни на BloombergNEF показват нивото, до която цените на сензорите LIDAR са паднали и как производителите очакват свиването на разходите ще продължи при всички версии на технологията.

Засилването на фокуса върху сензори с малко или без никакви подвижни части променя технологията при LIDAR. Тези нови сензори предлагат по-малко възможности от вече наложените решения, но струват много по-малко пари. Използването на комбинация от няколко неподвижни или частично подвижни сензора може да осигури достатъчно висока производителност на по-ниска цена.

В исторически план LIDAR е използван най-вече при високо автономни превозни средства, от които според Bloomberg в момента има по света около 3500 броя, които са в процес на тестване или внедряване. Автомобилните производители обаче засилват интегрирането на LIDAR в повече превозни средства, за да подобрят своите системи за подпомагане на водача, или ADAS.

В автомобилната индустрия се затвърждава мнението, че системите за автономно шофиране от трето ниво – където водачът може да остави превозното средство само да взима решения, докато е в движение, при определени условия – ще се нуждаят от LIDAR.

Ярък пример а това е стратегията на General Motors чрез своето звено Cruise.

GM предлага своята система от второ ниво на автономност, наречена SuperCruise, от края на 2017 г. За по-усъвършенстваната система от трето ниво Ultra Cruise GM използва LIDAR, разработен от Cepton. Калифорния доставчик излезе на борсата чрез сливане със SPAC компанията по-рано тази година.

Редица други автомобилни производители също виждат LIDARr като начин да подобрят своите системи ADAS, включително Volkswagen, чието софтуерно звено Cariad наскоро поръча сензори на стойност 4 млрд. долара от Innoviz Technologies. Китайските автомобилни производители също се фокусират върху тези сензори, които интегрират в превозни средства, предлагани на много по-високи цени, дори от някои автомобили, предлагани в САЩ и Европа.

По-традиционният въртящ се механичен LIDAR все още е любим сред много разработчици на роботиксита, които се стремят към търговска реализация на своите услуги. Най-новите проекти в тази област, които използват технологията, са на Cruise, Zoox, Argo AI и Waymo. Тези компании използват пакети LIDAR, които според BNEF струват между 35 000 и 100 000 долара на превозно средство.

Макар да се очаква тези разходи несъмнено да намалеят с подобряването на технологията и мащабирането на производството, базираните в Китай компании, включително Baidu, Pony.ai и WeRide, не чакат това да се случи. Най-новите технологични пакети на тези компании използват вече единствено новите, по-малки сензори, които са частично или напълно неподвижни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:43 | 12.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още