fallback

Subaru ще разчита на САЩ за изпълнението на своята цел за продажбите извън Япония

Търсенето на американския пазар остава стабилно въпреки повишените лихви и ускорената инфлация, изтъкват от ръководството на концерна

16:55 | 02.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Търсенето на нови превозни средства в САЩ остава стабилно въпреки нарастващите лихви и увеличените разходи по заемите, заяви главният изпълнителен директор на японската автомобилна компания Subaru Corp. Томоми Накамура, цитиран от Ройтерс.

„Американците усещат забавянето на икономиката, но продажбите на автомобили са силни, тъй като предлагането изостава“, посочи Накамура по време на пресконференция относно финансовите данни на компанията.

Продажбите на нови превозни средства в САЩ през следващата фискална година, започваща в началото на април 2023 г., се очаква да бъдат между 14 милиона и 14,5 милиона броя, изтъква Накамура.

Ускоряващата се инфлация, растящите лихвени проценти и увеличаващите се рискове от икономическа рецесия на основните пазари помрачават перспективите относно търсенето на автомобили, въпреки че производството като цяла остава ограничено поради недостига на полупроводници и коронавирусните мерки в Китай.

Subaru прогнозира целогодишна оперативна печалба от 300 млрд. йени (2,03 млрд. долара), което е с 50% повече от предишната прогноза на концерна поради слабата йена и скоковете в цените на превозните средства, което цели да компенсира въздействието на увеличените разходи за суровини.

Автомобилният производител е продал около 140 хил. автомобила в САЩ през второто фискално тримесечие, което е с 3% повече на годишна база. САЩ е единственият пазар извън Япония, където Subaru отчита растеж.

Компанията очаква продажбите в САЩ за текущата стопанска година да достигнат 631 хил. броя, което би било ръст от 25% на годишна база.

Все пак Накамура посочва, че ще бъде трудно да се разшири производството в САЩ поради затегнатия пазар на труда.

Subaru отчете 73,5 млрд. йени оперативна печалба за периода юли-септември, което е почти три пъти повече от същото тримесечие година по-рано, подпомогната главно от слабата йена.

Съперникът на концерна Toyota Motor Corp. понижи прогнозата си за продажбите в Северна Америка във вторник за настоящата фискална година с 6 на сто до 2,45 млн. превозни средства. Компанията изтъква, че в момента е трудно да се предвиди бъдещето, подчертавайки силните затруднения около бизнеса, с които се сблъсква.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:55 | 02.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още