fallback

PwC: Европа ще се превърне в нетен вносител на автомобили през 2025 г.

Нито един европейски модел не попада в топ 5 на най-продаваните електромобили в света

09:55 | 04.11.22 г. 10
Автор - снимка
Създател

От 2025 г. нататък Европа ще внася повече автомобили, отколкото ще изнася, твърдят консултантите по управление PwC. 

„Китай се превръща в масов износител на електромобили", пишат експертите от бранша в проучване, публикувано в петък: „Докато китайските производители продават все повече BEV в Европа, европейските и американските производители все повече преместват производството си на BEV в Китай". BEV е английското съкращение за автомобили с електрическо задвижване, припомня DPA. 

Миналата година европейските производители на автомобили са изнесли само 35 хил. електромобила от Китай за Европа, но тази година се очаква броят им да нарасне до 66 хил. В рамките на три години почти 800 хил. автомобила китайско производство могат да бъдат продадени в Европа, като около 330 хил. от тях ще дойдат от китайските заводи на европейските автомобилни компании.

„Това развитие означава, че през 2025 г. Европа вече може да достигне преимущество на вноса от повече от 22 хил. превозни средства (автомобили с вътрешно горене и електрически автомобили)", се казва в проучването на PwC. През 2015 г. Европа все още имаше излишък от 1,7 млн. автомобила.

Старият континент като място за развитие на автомобилостроенето е подложен на натиск от няколко страни, казва Йорн Нойхаузен, ръководител на отдел "Електромобилност" в PwC Strategy&Germania: „Освен нарушените вериги за доставки, производителите в Европа се борят най-вече с повишените цени на енергията“. Освен това в САЩ и други страни се провеждат активни индустриални политики, които насърчават определени отрасли и локализират веригите за доставки, пояснява експертът.

Европейските производители се борят с проблеми с доставките и разчитат основно на скъпи BEV модели. От друга страна, китайските производители вече предлагат в Европа достъпни електрически модели с нови технологии и концепции. „В резултат на това виждаме, че нито един европейски модел не попада в топ 5 на най-продаваните електромобили в света", казва експертът от PwC Феликс Кунерт.

Германските производители на автомобили са увеличили пазарния си дял в Китай до 4,1% през първите три тримесечия на тази година. Но у дома те усещат нарастваща конкуренция от страна на китайските производители: „Въпреки че засега играят незначителна роля в Европа, до 2030 г. те биха могли да завладеят около 5% от европейския пазар на BEV“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:55 | 04.11.22 г.
fallback
Още от Новини виж още