fallback

Продажбите на мотоциклети на Honda компенсират спада при автомобилите

Бизнесът на японския концерн с мотоциклети записва второ поредно тримесечие с рекордна печалба

12:43 | 10.02.23 г.

Honda Motor Co. отчете по-голям от очакваното ръст на оперативната печалба за третото фискално тримесечие, приключило на 31 декември 2022 г., след като по-слабата йена е помогнала на японския автомобилен концерн да компенсира по-високите разходи за суровини и по-малките обеми на продукция и продажби на фона на продължаващия недостиг на чипове, съобщава Ройтерс.

Компанията се придържа към своята прогноза за годишна оперативна печалба от 870 млрд. йени в сравнение с очакваните от анализаторите 871,28 млрд. йени.

Глобалните продажби на автомобили на Honda се понижават с 8,7% през първите девет месеца на фискалната 2023 г. в сравнение със същия период на предходната година. Компанията заяви, че спадът се дължи на прекъсванията в производството, причинени от анти-Covid мерките в Китай и недостига на полупроводници.

Маржът на оперативната печалба за третото тримесечие достига 6,3%, като концернът отчита рекордна рентабилност при своя бизнес с мотоциклети за второ поредно тримесечие.

По отношение на продажбите на автомобили компанията успява да продаде през първите девет месеца на фискалната година 394 хил. превозни средства в Япония, 717 хил. в САЩ и малко над 1 млн. коли в Китай.

Honda успява да продаде 5,08 млн. мотоциклета през третото фискално тримесечие спрямо 4,6 млн. броя година по-рано, което представлява ръст от 10,4%.

Финансови резултати на Honda за третото фискално тримесечие. Източник: Honda Motor Co.

Оперативната печалба на бизнеса с мотоциклети за тримесечието нараства с 80% до 151,76 млрд. йени благодарение на силното търсене на пазари като Виетнам, Индонезия, Индия и Бразилия.

Компанията повиши прогнозата си за целогодишните продажби на мотоциклети, като сега очаква да продаде 18,73 млн. броя през фискалната година, приключваща в края на март, което представлява ръст спрямо предишните оценки за 18,43 млн. броя.

Относно автомобилите Honda очаква да продаде за цялата година 3,85 млн. превозни средства, което изостава от предходната оценка 4,10 млн. броя, поради натиска на дефицита на чипове върху производството.

През януари компанията обяви, че ще създаде ново звено, което ще се фокусира изцяло върху електромобилите, по пътя на компанията към цялостна електрификация. Японският автопроизводител също така каза, че ще комбинира настоящите шест регионални операции в три - Северна Америка, Азия и Европа.

Миналата година Honda си постави за цел да пусне 30 електрически модела в световен мащаб и да произвежда около 2 млн. от тях годишно до 2030 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:43 | 10.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още