Японският автомобилен концерн Honda Motor Co. заяви, че ще започне да произвежда още тази година нова система с водородни горивни клетки, разработена съвместно с General Motors Co., и постепенно ще увеличи продажбите до края на това десетилетие в опит да разшири бизнеса си с водород, съобщава Ройтерс.
Honda се стреми към годишни продажби на новата система от около 2000 броя към средата на това десетилетие, споделя компанията, която очаква впоследствие да увеличи обемите до около 60 хил. броя годишно до 2030 г.
Японският автопроизводител иска да разшири използването на новата система не само за собствените си електрически превозни средства с горивни клетки (FCEV), но и за търговските превозни средства, стационарните водородни електроцентрали и строителната техника.
Honda ще започне производството на системата за водородни горивни клетки чрез съвместното си предприятие с GM през тази година, споделя Шинджи Аояма, част от ръководния екип на Honda, пред журналисти в Токио.
Със системата от "следващо поколение" компанията се стреми да увеличи повече от два пъти издръжливостта в сравнение със своята по-стара система с горивни клетки и да намали разходите с две трети.
„Въпреки че търговските превозни средства се използват по целия свят, те вероятно ще бъдат електрифицирани по подобие на леките автомобили“, коментира Тецуя Хасебе, генерален мениджър на подразделението на Honda за развитие на водородния бизнес.
Това вероятно ще доведе до разминаване при камионите, използващи батерии, и тези, работещи с горивни клетки, добавя той.
През януари стана ясно, че Honda ще създаде ново подразделение в опит да укрепи и ускори бизнеса си с електромобили като част от своето мащабно преструктуриране. Промените са част от опита на японския производител да навакса преднината, която имат някои негови конкуренти по отношение на пазара на електрически автомобили, воден от Tesla Inc. и китайската BYD Co.
Японските концерни се забавиха с пренасочването си към този тип задвижване и рискуват да изостанат значително в международната надпревара.
Промените, влизащи в сила от 1 април, предвиждат новото подразделение да консолидира стратегията на Honda за електрификация и развитието на автомобили, мотоциклети и енергийни продукти като генератори.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България