fallback

Nissan ще разчита на Renault за електрифициране на 98% от продажбите си в Европа

Японският концерн повишава целите си за електромобилите в световен мащаб, като същевременно ги намалява за Китай

11:18 | 27.02.23 г.

Nissan Motor Co. повиши целта си за глобалните продажби на електрически превозни средства, включително за Европа, разчитайки на наскоро подновения си стратегически съюз с френската група Renault, тъй като японският автопроизводител иска да засили конкурентоспособността си в сектора, ръководен от Tesla и BYD, съобщава Nikkei Asia Review.

Целта на Nissan за 2030 г. относно делът на електромобилите от глобалните общи продажби на компанията, където влизат и хибридните модели, е увеличена до над 55% спрямо предишния таргет за 50%, който компанията си постави в своята дългосрочна стратегия, обявена през ноември 2021 г. Nissan ще представи 27 нови електромобила, включително 19 изцяло електрически коли, до фискалната 2030 г. спрямо първоначалния си план за 23 нови модела, от които 15 изцяло електрически.

Автомобилният производител повиши целта си за дела на електромобилите с хоризонт до 2026 г. за Европа до 98% от предишните 75%, тъй като очаква продажбите на леки коли в региона да се електрифицират почти напълно до въпросната година.

Европа се превърна в „основен пазар“ за Nissan, изтъкна Ашвани Гупта, главен оперативен директор на концерна, по време на пресконференция. Според него рентабилността на Nissan в региона се увеличава, като съюзът с Renault осигурява достъп до пазара на малки автомобили, където преди японската компания нямаше особено силно присъствие.

Целите на Nissan за пазара в Япония до 2026 г. бяха коригирани леко нагоре до 58% спрямо предишните 55%, докато тези за САЩ остават непроменени – дял на електромобилите от 40% спрямо общите продажби до 2030 г.

Относно Китай Nissan ще се стреми да увеличи дела на електромобилите до 35% през фискалната 2026 г., което представлява низходяща корекция в целта спрямо предишните 40%. Това отразява оценката на компанията за Китай, където продажбите на електромобили растат с по-бавен темп от очакваното, а пазарът е доминиран от местните марки.

Търсенето на електромобили „не се увеличава по начина, по който се очакваше през 2018, 2019 и 2020 г. – със сигурност това не се случва“, изтъква Гупта, добавяйки, че китайският пазар е „доминиран от местните китайски производители“.

Той също така посочи, че въвеждането на строги регулации за емисиите от превозни средства в Китай, които компанията предполагаше, че ще „ускорят прехода“ към електромобили, както се случи в Европа, е „отложено“, което означава, че „определено използването на коли с двигател с вътрешно горене ще продължи малко повече, отколкото се очакваше".

Nissan се надява да се справи с това, като поддържа конкурентоспособността на своите модели, които изгарят изкопаеми горива, същевременно фокусирайки се върху своите електрифицирани превозни средства и пуска китайски електромобили „в Китай, за Китай“, за да се конкурира с местните марки.

В САЩ компанията върви напред с плановете си да се приведе в съответствие до 2026 г. с изискванията на Закона за намаляване на инфлацията, който изисква автомобилните компании да локализират производството си на електромобили, за да отговарят на условията за субсидии. Актът е "предизвикателен, но възможност за ускоряване на конкурентната електрификация", каза Гупта.

„Най-голямото предизвикателство“ е локализирането на батериите и веригата за доставка на минерали, която в момента зависи от китайски доставчици.

В отговор на тенденцията в индустрията за разработване на софтуерно дефинирани превозни средства Nissan ще разработи "100% собствен софтуер“ до 2025 г., споделя още Гупта.

Компанията ще наеме общо 4000 софтуерни инженери заедно с Renault, добавя главният оперативен директор.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:18 | 27.02.23 г.
fallback
Още от Новини виж още