Френската Renault SA и японската Nissan Motor Co. обявиха първия си съвместен проект, откакто миналата седмица обновиха своя алианс за производство на автомобили, съобщава Ройтерс.
Двете автомобилни компании ще инвестират 600 млн. долара в Индия, за да разширят продуктовата си гама на този пазар, добавяйки нови работни места и ангажимент за декарбонизация на производственото съоръжение в Ченай.
Инициативата е ключов елемент от оперативните проекти, разкрити от автомобилните производители миналата седмица на събитие в Лондон. Като част от споразумението Renault ще намали постепенно дела си в Nissan до 15% от сегашните 43%, за да се балансира дяловото участие в алианса. От своя страна, японската компания ще инвестира в електромобилния бизнес на Renault, Ampere, който се очаква да бъде отделен и листнат на борсата.
Партньорите планират да произвеждат шест нови модела в Индия, включително две електрически превозни средства, които ще се продават на вътрешния пазар и ще се изнасят за международни клиенти.
Инвестицията ще добави до 2000 нови работни места в технологичния център на алианса в Ченай, чиято фабрика ще стане въглеродно неутрална до 2045 г.
„За да уловим потенциала за растеж, ние искаме да използваме активите на алианса, особено тези в Индия“, изтъква главният оперативен директор на Nissan Ашвани Гупта в интервю за Bloomberg преди церемонията по обявяване на бъдещите операции на Renault и Nissan в Индия в понеделник (13 февруари).
Новите модели ще бъдат разпределени по три за всяка компания, като се очаква всички да споделят общи платформи, изграждани в Ченай. Четири от предвидените превозни средства ще бъдат SUV-ове.
„Новите модели не само ще бъдат насочени към индийските клиенти, но също така ще сигнализират за значително увеличение на износа от Индия“, посочват компаниите в съвместно изявление.
Миналата седмица ръководството на Nissan сигнализира, че компанията е готова да придобие до 15% от електромобилното звено на Renault . „Смятам, че това, за което се споразумяхме, е за много по-добра настройка спрямо това, което имахме през последните няколко години“, заяви главният изпълнителен директор на Renault Лука де Мео по време на представянето на новия облик на алианса. „Сега имаме нова схема на управление, която е много по-ясна, вече можем да работим като нормална компания. Погледнато през очите на Renault, (тук) става въпрос за възстановяване на известна стратегическа гъвкавост, без непременно да се прекъсват връзките и синергиите, които съществуваха“, добавя той.
Засега размерът на инвестицията на Nissan в електромобилния бизнес на Renault остава неясен.
„Разглеждаме Ampere като средство за участие на Nissan в нови бизнес възможности в Европа“, споделя от своя страна главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида пред журналисти и анализатори.


По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Борисов: Помолих Теменужка Петкова да махне от бюджета това, което искаха бизнесът и синдикатите
Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали
Варненски пожарникари с календар като Victoria's Secret
Вълнуващи празнични предложения от А1: Премиум смартчасовници с до 600 лв. отстъпка
Желязков: Мораториумът за износ на дизел скоро може да отпадне, НС да реши за отмяната
Ватиканът обяви, че жените не могат да стават дякони