fallback

Индонезия обяви програма за субсидиране на покупките на електромобили

Стратегията цели да привлече големи инвеститори като Tesla и BYD в страната

17:37 | 06.03.23 г.

Индонезия обяви програма за субсидиране на електрически автомобили, скутери и автобуси в поредния тласък на правителството за насърчаване на внедряването на електромобилите в страната и привличане на чуждестранни инвеститори като Tesla Inc. и BYD, съобщава Nikkei Asia Review.

Съгласно схемата, която ще влезе в сила на 20 март, покупката на електрически скутер ще отговаря на условията за субсидия от 7 млн. рупии (около 460 долара). Същата сума ще бъде предложена и на потребителите, преработващи скутери с двигател с вътрешно горене в електрически.

Длъжностни лица споделят, че правителството подготвя субсидията за общо 250 хил. електрически скутера през тази година.

Също така страната предвижда помощ и при покупката на електрически лек автомобил или автобус. Правителството се готви да субсидира покупките на до 35 900 електрически коли и 138 електрически автобуса през 2023 г., но длъжностните лица не разкриват индивидуалната субсидия.

Министърът на индустрията Агус Гумиванг Картасасмита заяви пред журналисти, че само превозни средства, произведени в страната с най-малко 40% местно съдържание на компоненти и суровини, ще отговарят на условията за субсидии. По думите му сред електрическите автомобили, които се предлагат на местния пазар, само Ioniq 5 на Hyundai и Air EV на Wuling в момента отговарят на изискването. И двете компании управляват фабрики в близост до Джакарта.

По отношение на електрическите скутери само Gesits, Volta и Selis – произведени съответно от местните компании Wika Industri Manufaktur, Volta Indonesia Semesta и Gaya Abadi Sempurna – отговарят на изискванията, добавя Картасасмита.

Лухут Бинсар Панджайтан, координиращият министър по морското дело и инвестициите, заяви от своя страна, че субсидиите са необходими за развитието на местния електромобилен пазар.

Анализаторите посочват, че секторът на това задвижване остава малък в най-голямата икономика в Югоизточна Азия поради разликите в цените на превозните средства с двигател с вътрешно горене и такива с батерии и липсата на добре развита зарядна инфраструктура.

Панджайтан добавя, че е наложително да се развие тази индустрия, ако страната иска да привлече достатъчно чуждестранни инвеститори, за да подкрепи амбицията на правителството да развие сектора за батерии и да се превърне в регионален хъб.

Индонезия е най-големият производител на никел в света - основен компонент в структурата на електромобилните батерии, осигуряващ им по-голям пробег. Десетки местни проекти за разширяване на добива вече напредват, подкрепени предимно от китайски компании, които се фокусират върху преработката на никелова руда.

Според Панджайтан трябва да има достатъчно местно търсене на електрически коли, за да може страната да привлече големите международни инвеститори да изградят производствени мощности.

Индонезия търси и сделки с глобални производители на електромобили, включително с Tesla и BYD, конкурирайки се с държави като Тайланд, която също има желание да се превърне в център за производство на електромобили в Югоизточна Азия.

„Тази [политика за субсидиране] е много важна, защото ние наистина сме във финални преговори с две глобални компании за електромобили“, изтъква Панджайтан по време на брифинга. „Те искат да видят дали Индонезия ще предостави същите стимули като другите страни“, които се опитват да привлекат техните инвестиции, добавя той.

Според Панджайтан Tesla вече се е ангажирала да произведе 1 млн. електромобила в региона. „Ще бъде ли Индонезия тази страна? Предстои да видим през следващите няколко дни“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:37 | 06.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още