IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Богатата на никел Индонезия впряга цялата си икономика в своя електромобилен стремеж

Традиционните конгломерати вече се тълпят около мащабните проекти, докато критиците сочат с пръст връзките между политиците и големите компании

12:30 | 12.02.23 г. 11
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

От въгледобивни компании до промишлени конгломерати, процъфтяващата сцена на електрически превозни средства и свързаните с тях батерии в Индонезия привлича широк местен корпоративен интерес, подкрепен от богатите залежи на никел в страната и обещанията на правителството за стимули, пише Nikkei Asia Review.

Засиленият интерес отразява инвестиционните стремежи на редица международни компании, като китайската BYD Co. и американската Tesla Inc., които финализират или подготвят сделки за реализиране на местно производство, изтъква Лухут Панджайтан, координиращ министър по морските въпроси и инвестициите, по време на брифинг на регионалните лидери на Индонезия миналия месец.

Компаниите се надяват да се възползват от стремежа на правителството да използва залежите от никел за развитие на производството на батерии, както и за интегриране към глобалната верига на доставки за електромобили и развитие на производствена база. С население от повече от 270 милиона души, Индонезия също предлага потенциално огромен пазар.

Но огромните предизвикателства пред индивидуалното, общественото и бизнес приемане на електромобилите включват достъпността за потребителите, липсата на изградена обществена зарядна инфраструктура и въпроси за корпоративното управление относно потенциални конфликти на интереси, произтичащи от близки отношения между държавни служители, политици и компании.

Сред най-агресивните участници досега е Bakrie & Brothers, конгломерат с интереси, обхващащи енергетиката, инфраструктурата и телекомуникациите. Той получи десетки електрически автобуси от BYD за обществената автобусна система „Транс Джакарта“ (TransJakarta) миналата година чрез дъщерното си дружество VKTR Teknologi Mobilitas и се оглежда за още сделки.

„В продължение на 80 години Bakrie & Brothers се фокусира върху стоманата, инфраструктурата и други [области]“, споделя Анинда Бакри, президент на компанията, по време на публично събитие през декември. Той допълни, че следващите три направления, върху които компанията ще се фокусира, са електрификация, възобновяема енергия и дигитализация.

Индонезия е най-големият производител на никел в света, ключов компонент при батериите за електромобили. Десетки проекти, свързани с батерии, са в процес на изграждане - главно на богатите на никел острови Сулавеси и Халмахера, включително такива, водени от китайския гигант Contemporary Amperex Technology (CATL) и неговия южнокорейски конкурент LG Energy Solution.

Никелова мина на PT Teknik Alum Service. Снимка: Dimas Ardian/Bloomberg Никелова мина на PT Teknik Alum Service. Снимка: Dimas Ardian/Bloomberg

Някои местни компании изграждат заводи за преработка на никелова руда в продукт, годен за производство на батерии. Други се фокусират върху производството и/или разпространението на електрически тротинетки, скутери и търговски електромобили като автобуси и камиони, тъй като електрическите леки коли остават до голяма степен недостъпни за повечето индонезийци. Други пък инсталират зарядни станции или предлагат услуги за смяна на батерии. И много от тези компании си сътрудничат с чуждестранни фирми, за да наваксат технологичното си изоставането.

Освен Bakrie, други от т.нар. компании от старата икономика също виждат възможност за разширяване. Големите въгледобивни компании като Indika Energy, Adaro Energy и TBS Energi Utama, въоръжени с рекордно големи печалби от скока на цените на въглищата през последните две години, приемат сектора на електромобилите като начин за диверсификация на фона на нарастващия климатичен натиск.

Indika, чрез дъщерното си дружество Ilectra Motor Group, обяви през януари партньорство с Damon Motors за вътрешно разпространение на продуктите на канадския стартъп за електрически мотоциклети. По-рано Ilectra основа марката за електрически скутери Alva One, докато Indika формира съвместно предприятие с тайванската технологична група Foxconn – Foxconn Indika Motor – с първоначални планове за вътрешно производство на батерии и електрически автобуси.

Последна актуализация: 13:38 | 12.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi ... Като закачиш тежко ремарке , ако въобще си закачвал някога ремарке на кола , или си карал натоварен до горе ван , разхода качва ли се или пада ?! Нормално е да пада по-бързо капацитета , елементарна физика ... :))) ... според Форд наполовина , ако си е спазил препоръките за килограми и оси , но ако я е претоварил , мисля че е нормално да падне пробега и повече от половината ... електричките се карат с акъл , и ти служат в пъти по-икономично и удобно от ДВГ ... то е ако искаш ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi ... батериите жегата ги мъчи , не студът ... ако ще пътуваш и няма да я караш седмица или месец , нямаш проблем . само да не е заредена на 100% , желателно около 50% . Най-добре е на закрит паркинг , за да не е на пряко слънце . По принцип нищо няма да и стане ако е на открито и на слънце , или на студено , за месец и не я караш . Гарантирам ти , че ще влезеш в нея , цъкаш и тръгва ... Виж за половин година вече не знам , но ако ще си купуваш паметник , можеш и по-ефффтин да вземеш .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi... не знам какво си гледал и как си го интерпретираш ... :))) ... всички нови батерии (горе-долу от 4-5 години) си имат нагреватели и топлообменници за охлаждане (в някои случаи и с течно охлаждане) ... това което си гледал , най-вероятно е била почти напълно изтощена батерия . аз съм написал доста ясно , силно желателно е да си спазваш : да не пада капацитета под 20% и да не я зареждаш над 80% . Не че няма да работи , пак ще работи но я "състаряваш" по-бързо ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
И за последно-когато сега оставя на паркинга на летището моето Волво ХС60, с 40 литра бензин в резервоара, съм сигурен,че след седмица като си дойда в него пак ще има 40 литра бензин.Интересно ще ми е какво ще е състоянието на батериите на електрическа подобна кола, след като е стояла 7 дни на студа на паркинга?Илитрябва и нея да я оставя вкл в мрежата да си тегли и да се подгрява?Не разглеждам, разбира се финансовата част на това подгряване...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
До: zelka007Но още по-забавно беше видеото на един горд собственик на новия ел пикап Форд ф150 лайтнинг, който,след като му закачи ремарке, нещо,което често се прави с пикапите в щатите, постигна цели 90 мили пробег, при обещани 300....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
evlogi
преди 1 година
До: zelka007 Съвсем наскоро покрай студовете в щатите един собственик на Тесла показа в Ютуб какво се случва.След като закачи колата към суперчарджъра (наблягам на суперчарджър, не на обикновена зарядна станция), и трябваха 35 минути за да ЗАПОЧНЕ да зарежда, и след това още 45 минути, за да зареди до 80%..А пък за теоретичната постановка как вечерта я оставяш в мрежата да се загрявала дори не си струва да се говори-колко хора имат такава възможност в нашите градове да си я оставят в мрежата ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: Pyramid... Значи на електричката батерията има нагревател , и автоматично се нагласява зимъска според температурата на батерията , за да не замръзне . А през лятото има топлообменник за да не прегрява ... Новото поколение са много измислени батериите ... Ако през нощта си я оставил включена към мрежата и е студ , си тегли ток от мрежата за подгряване ... Следващото поколение ще са още по-ефективни ... При нормално градско каране 25-30хил км и ако спазваш циклите на зареждена 20-80 е вечна !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 1 година
До: zelka007 : И на студено, (понеже функционалността на батериите се възстановява лесно след затопляне), е възможно да се намали рязко спадът на пробега. Премислено е, има начин. Пък и по-високият кпд на ел.двигателите позволява капитално повишаване енергийната ефективност на транспорта. Може би, не с много пъти но, поне двойно. Спадат и други логистични разходи, повишава се възможността за по-добро улавяне на СО2-емисиите и т.н. НЕ Е безсмислено,. Разбира се, ако се мисли наистина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 2
Pyramid
преди 1 година
До: aldy : Много от въпросните проблеми, се разрешават от по-добрите, микромодулни батерии. Сега остана да видим, как ще реагира индонезийският бизнес на това уникално комплексно и премислено решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 6
zelka007
преди 1 година
До: aldy... Що се упражняваш с пробити опорки по тема дет си бос ?! Знаеш ли в студеното време колко пада пробега "лоша работа в студения климатичен пояс," ... ?! мхм ?! ... В най-големият студ , пускаш си климатика на макс и пробега от заредена батерия например за 250км ти пада с 20км ... :))) ... И същото важи за лятото м/у другото ... И колко точно ток ти трябва за да си караш ежедневно колата както досега ?! Или ти беше тоя дето нема кола , ама се разписва под теми за коли ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още