IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Президентът на Индонезия е убеден, че Tesla ще инвестира в страната

Джоко Уидодо е предложил на Илон Мъск стимули, вариращи от данъчни облекчения до концесия за добив на никел

12:42 | 01.02.23 г.
Президентът на Индонезия Джоко Уидодо. Снимка: Bloomberg L.P.
Президентът на Индонезия Джоко Уидодо. Снимка: Bloomberg L.P.

Президентът на Индонезия Джоко Уидодо е убеден, че Tesla Inc. ще инвестира в изграждането на производствено съоръжение в страната, след като е предложил на американския производител на автомобили стимули, вариращи от данъчни облекчения до концесия за добив на никел, съобщава Ройтерс.

От 2020 г. насам най-голямата икономика в Югоизточна Азия се опитва да убеди Tesla да инвестира в производството на батерии и електромобили, предлагайки своите богати залежи на никелова руда.

Уидодо разговаря с главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск два пъти миналата година, веднъж в Тексас и веднъж по телефона, за да договорят окончателна сделка.

„Казах му, че ако инвестира в Индонезия, ще осигуря концесия за никел“, сподели държавният глава, известен още като Джокови, визирайки предложението на Индонезия за концесия за добив.

Предложенията за стимули включват данъчни облекчения и схема за субсидиране на покупки на електромобили за изграждане на пазар за Tesla в четвъртата по размер на населението страна в света, изтъква още Уидодо, добавяйки, че неговите министри ще осигурят субсидиите.

Президентът подчерта, че е „уверен“, че Индонезия има предимство пред други страни, за които се предполага, че Tesla може да инвестира в тях, тъй като има най-големите залежи от никел и голям вътрешен пазар.

Според Уидодо успехът на преговорите зависи от Tesla и от това дали компанията ще приеме предложението за добив на никел, изтъквайки, че Индонезия е отворена за инвестиции във веригата на доставки на електромобилни батерии и автомобили.

Tesla търси място, за да изгради нов производствен комплекс. В момента компанията произвежда електромобили на четири места: във Фримонт (Калифорния), Шанхай, Остин (Тексас) и в Грюнхайде (Германия).

Анализатори изчисляват, че Tesla ще трябва да построи още седем или осем гигафабрики, за да изпълни целта на Мъск да продава 20 милиона електрически превозни средства до 2030 г.

В допълнение към Индонезия, Южна Корея, Канада и Мексико се борят да привлекат Tesla като инвеститор в местното производство на батерии и електромобили. Говорител на президента на Мексико Андрес Мануел Лопес Обрадор заяви във вторник, че Tesla обмисля да създаде монтажен завод близо до ново летище в Мексико Сити.

Анализаторите посочват, че Мексико може да има предимство пред другите страни при привличането на Tesla поради близостта си до основния пазар на компанията – САЩ, което означава по-малки логистични разходи. В същото време произведените в Мексико електромобили ще отговарят на изискванията за държавна помощ, предвидени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA), подписан от американския президент Джо Байдън през август миналата година.

Първи завод за батерии в Азия

Ако Tesla все пак реши да инвестира в производство на батерии в Индонезия, това ще бъде първото ѝ съоръжение от този вид в Азия. Миналия месец компанията обяви инвестиция от 3,6 млрд. долара за разширяване на производството на батерии във фабриката си в Невада, съвместно предприятие с японската Panasonic.

Уидодо забрани износа на никелова руда през 2020 г., за да насърчи инвеститорите да изградят вертикално интегрирана верига за доставки за батерии и електромобили, залагайки на метала.

Забраната доведе до големи инвестиции в обработката на никел, предимно от Китай, но също така беше оспорена в Световната търговска организация (СТО) от Европейския съюз (ЕС), който твърди, че забраната несправедливо вреди на неговата индустрия за неръждаема стомана.

Миналата година СТО отсъди в полза на ЕС, но Индонезия обжалва решението.

В Индонезия също се наблюдава нарастващ интерес към инвестиции в производство на електромобили и батерии, като южнокорейските Hyundai Motor Co. и LG Energy Solution вече изграждат заводи на местно ниво.

Индонезийски служители споделиха миналата година, че Tesla е подписала договори на стойност около 5 млрд. долара за доставка на суровини за батерии от компании за обработка на никел.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:42 | 01.02.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още