Tesla Inc. е близо до сключването на предварителна сделка за създаване на фабрика в Индонезия, тъй като американският електромобилен концерн, воден от Илон Мъск, се стреми да се възползва от богатите залежи на суровини на страната от Югоизточна Азия, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Заводът ще произвежда до 1 милион коли годишно, което е в съответствие с амбицията на Tesla за постигане на подобен капацитет за всички свои съоръжения по света.
Дискусиите между властите и ръководството на концерна включват изграждането на множество съоръжения в страната, обслужващи различни функции в производството и веригата на доставки, изтъкват източниците.
Все още няма подписана сделка, като условията около нея подлежат на корекции.
Индонезийският министър на инвестициите Бахлил Лахадалия каза, че разговорите с Tesla се водят от координиращото министерство по морските дела и инвестициите.
Индонезия отдавна ухажва Tesla, като миналата година правителството сключи споразумение за доставка на никел на стойност 5 млрд. долара с производителя на автомобили. В интервю за Bloomberg през август президентът на Индонезия Джоко Уидодо каза, че страната иска Tesla да произвежда електрически автомобили на нейна територия, а не само батерии, и е готов да отдели време, за да убеди Мъск да гледа на Индонезия като на нещо повече от доставчик на ключови ресурси.
Индонезийската фабрика на Tesla ще бъде третата за компанията извън САЩ, след тези в Германия и Китай. Въпреки че Индонезия предлага достъп до потенциално голям пазар с население от 675 млн. души, големите автомобилни концерни избягат по-сериозна експозиция там поради ниските средни цени на превозните средства – под 200 хил. долара.
По-рано този месец Tesla намали цените на базовата версия на Model Y в Китай до ново дъно от 259,9 хил. юана (38 360 долара), което е с около 40% по-малко спрямо цената на модела в САЩ. Това се случи, след като компанията достави по-малко превозни средства от очакваното през последното тримесечие и пропусна целта си от 50% годишен ръст на продажбите.
В края на миналата година президентът на Южна Корея Юн Сук-йо заяви след разговор с Илон Мъск, че милиардерът смята неговата страна за най-добър кандидат за инвестиции. Според Юн Мъск е казал, че ще вземе окончателно инвестиционно решение след цялостен преглед на условията, включително на тези, свързани с работната ръка и технологиите. Предприемачът е представил пред южнокорейския президент своя план да изгради нова гигафабрика за електрически превозни средства в Азия. Основният завод на Tesla в региона се намира в Шанхай, Китай – най-голямото производствено съоръжение на компанията в света с капацитет от над 1 млн. превозни средства.
Мъск е изразил готовност да инвестира активно в зарядната инфраструктура за електромобили в Южна Корея и значително да разшири сътрудничеството в рамките на веригата на доставки с корейски компании. Милиардерът очаква покупките на части от местни доставчици да нараснат до поне 10 млрд. долара до 2023 г., информират още от кабинета на Юн.
Tesla не е единственият автопроизводител във фокуса на Уидодо. В началото на ноември Nikkei съобщи, че Indonesia Battery Corp. (IBC) обсъжда с европейски автопроизводители евентуални инвестиции в Индонезия, цитирайки шефа на държавната компания. Президентът на IBC Тото Нугрохо посочи, че плановете за добив на литий - метал от съществено значение при производството на електромобилни батерии - може да включват придобиване на мини в Австралия.
Нугрохо не разкри имената на компаниите, с които Индонезия води преговори, позовавайки се на подписаните споразумения за дискретност.
„Но със сигурност има европейски производители на батерии и европейски производители на автомобили, които [ще] проявят интерес към Индонезия, за да проведат дискусии с IBC и нашите акционери“, посочи той в интервю за Nikkei Asia.


Курортите вече са пълни за 8 декември
Свличане на скали затвори прохода "Троян-Кърнаре"
Аксаково загуби и последния си мач за 2025 година
Олимпик Варна с рекордна победа в третото ниво на българския футбол този сезон
Черно море с благородна кауза за мача с Арда
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Тревожен сигнал: хранителната сигурност в България не е обезпечена
Трафикът на кокаин в Европа се увеличава
Вулканът Килауеа изригна с фонтан от лава с височина около 370 метра ВИДЕО
Красиви идеи за празнична украса с малък бюджет
Гръцкият имотен пазар губи инерция: чуждите инвестиции рязко спадат
преди 2 години Хммм ... интересно ... не знаех . В Индонезия годишно се продават 1017хил автомобила , а изнасят и по 200хил на година ... Заводи/капацитет ... Toyota 250 000 , Daihatsu 200 000 , Isuzu 80 000 , Honda 200 000 , Suzuki 270 000 , Mitsubishi 160 000 , Wuling 120 000 , Nissan 250 000 , Hino 75 000 , Gaya Motor 40 000 , Mitsubishi 150 000 , Mercedes Benz 20 000 ... И това повечето е построено след 2010 година . Да питам аз Бащицата какво направи за 12 години ?! Един газопровод ... Къде ни е шкодата отговор Сигнализирай за неуместен коментар