IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Богатата на никел Индонезия впряга цялата си икономика в своя електромобилен стремеж

Традиционните конгломерати вече се тълпят около мащабните проекти, докато критиците сочат с пръст връзките между политиците и големите компании

12:30 | 12.02.23 г. 11
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

„Индонезия има значително предимство, когато става въпрос за внедряване на електромобили“, коментира Вивек Лат, партньор в консултантската компания McKinsey. „Очакваме значително навлизане в Индонезия в бъдеще“, добавя той.

Според Лат общите приходи на Индонезия от тази верига се очаква да достигнат близо 50 млрд. долара до 2035 г.

Правителството също така подготвя стимули, включително субсидии, и се стреми да увеличи продажбите на електрически автомобили до 20% от общите продажби на автомобили през 2025 г. Продажбите на електрически автомобили в Индонезия се увеличиха до над 10 000 превозни средства миналата година, от около 600 броя през 2021 г., според данни на Асоциацията на Индонезийската автомобилна индустрия. През същата година са продадени над един милион бензинови коли.

Продажби на електромобили в Индонезия. Източник: Nikkei Продажби на електромобили в Индонезия. Източник: Nikkei

„Тези стимули ще бъдат осигурени въз основа на изчисления и проучвания [на подобни политики] в други страни, главно в Европа“, заяви през декември индонезийският президент Джоко Уидодо, добавяйки: „Ще ги разкрием, след като финализираме изчисленията“.

Панджайтан каза в сряда, че планираните стимули, които скоро ще бъдат обявени, включват приблизително 7 млн. рупии (470 долара) индивидуална субсидия за всяка покупка на електрически скутер.

Но планът предизвика противоречия, като критиците твърдят, че субсидиите трябва да бъдат насочени към бедните, вместо да помагат на хората с пари да купуват електрически автомобили. А опасенията относно потенциални конфликти на интереси предизвикаха внимателно проучване на корпоративно-политическите отношения в страната.

Сред правителствени служители и политици, свързани с местните компании, навлизащи в бизнеса с електромобили и батерии, изпъква името на Панджайтан, чието семейство притежава дял в TBS, както и това на началника на индонезийския генерален щаб Моелдоко, който управлява компанията за електрически автобуси Mobil Anak Bangsa Indonesia. Той също така председателства Индонезийската асоциация на електромобилната индустрия.

Септиан Харио Сето, заместник на Панджайтан, сподели пред Nikkei, че координиращият министър сега притежава само 9,9% от инвестиционната фирма Toba Sejahtra, която има миноритарен дял в TBS, и че никой от ръководителите или комисарите на Toba не участва нито в TBS, нито в Electrum.

Панджайтан „всъщност е в процес на продажба на своя дял (в Toba). Той търси купувач“, добавя Сето.

Самият Моелдоко, отговаряйки на критиките, заяви пред местната телевизия detikX през октомври, че планираните стимули няма да са от полза само за определени групи хора, но „предлагат възможности за частния сектор“ като цяло, като осигуряват „пазарна сигурност“.

Андри Сатрио Нугрохо, анализатор в базирания в Джакарта мозъчен тръст „Институт за развитие на икономиката и финансите“, смята, че добивът и обработката на никел са доминирани от компании, свързани с местни и национални политици. Еколозите виждат подобни връзки, които позволяват на компаниите да се измъкнат безнаказано от лоши индустриални практики.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 13:38 | 12.02.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Анализи виж още

Коментари

11
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi ... Като закачиш тежко ремарке , ако въобще си закачвал някога ремарке на кола , или си карал натоварен до горе ван , разхода качва ли се или пада ?! Нормално е да пада по-бързо капацитета , елементарна физика ... :))) ... според Форд наполовина , ако си е спазил препоръките за килограми и оси , но ако я е претоварил , мисля че е нормално да падне пробега и повече от половината ... електричките се карат с акъл , и ти служат в пъти по-икономично и удобно от ДВГ ... то е ако искаш ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi ... батериите жегата ги мъчи , не студът ... ако ще пътуваш и няма да я караш седмица или месец , нямаш проблем . само да не е заредена на 100% , желателно около 50% . Най-добре е на закрит паркинг , за да не е на пряко слънце . По принцип нищо няма да и стане ако е на открито и на слънце , или на студено , за месец и не я караш . Гарантирам ти , че ще влезеш в нея , цъкаш и тръгва ... Виж за половин година вече не знам , но ако ще си купуваш паметник , можеш и по-ефффтин да вземеш .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 1 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: evlogi... не знам какво си гледал и как си го интерпретираш ... :))) ... всички нови батерии (горе-долу от 4-5 години) си имат нагреватели и топлообменници за охлаждане (в някои случаи и с течно охлаждане) ... това което си гледал , най-вероятно е била почти напълно изтощена батерия . аз съм написал доста ясно , силно желателно е да си спазваш : да не пада капацитета под 20% и да не я зареждаш над 80% . Не че няма да работи , пак ще работи но я "състаряваш" по-бързо ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 0 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
И за последно-когато сега оставя на паркинга на летището моето Волво ХС60, с 40 литра бензин в резервоара, съм сигурен,че след седмица като си дойда в него пак ще има 40 литра бензин.Интересно ще ми е какво ще е състоянието на батериите на електрическа подобна кола, след като е стояла 7 дни на студа на паркинга?Илитрябва и нея да я оставя вкл в мрежата да си тегли и да се подгрява?Не разглеждам, разбира се финансовата част на това подгряване...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 0 rate down comment 1
evlogi
преди 1 година
До: zelka007Но още по-забавно беше видеото на един горд собственик на новия ел пикап Форд ф150 лайтнинг, който,след като му закачи ремарке, нещо,което често се прави с пикапите в щатите, постигна цели 90 мили пробег, при обещани 300....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 0 rate down comment 0
evlogi
преди 1 година
До: zelka007 Съвсем наскоро покрай студовете в щатите един собственик на Тесла показа в Ютуб какво се случва.След като закачи колата към суперчарджъра (наблягам на суперчарджър, не на обикновена зарядна станция), и трябваха 35 минути за да ЗАПОЧНЕ да зарежда, и след това още 45 минути, за да зареди до 80%..А пък за теоретичната постановка как вечерта я оставяш в мрежата да се загрявала дори не си струва да се говори-колко хора имат такава възможност в нашите градове да си я оставят в мрежата ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 3 rate down comment 0
zelka007
преди 1 година
До: Pyramid... Значи на електричката батерията има нагревател , и автоматично се нагласява зимъска според температурата на батерията , за да не замръзне . А през лятото има топлообменник за да не прегрява ... Новото поколение са много измислени батериите ... Ако през нощта си я оставил включена към мрежата и е студ , си тегли ток от мрежата за подгряване ... Следващото поколение ще са още по-ефективни ... При нормално градско каране 25-30хил км и ако спазваш циклите на зареждена 20-80 е вечна !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 1 rate down comment 1
Pyramid
преди 1 година
До: zelka007 : И на студено, (понеже функционалността на батериите се възстановява лесно след затопляне), е възможно да се намали рязко спадът на пробега. Премислено е, има начин. Пък и по-високият кпд на ел.двигателите позволява капитално повишаване енергийната ефективност на транспорта. Може би, не с много пъти но, поне двойно. Спадат и други логистични разходи, повишава се възможността за по-добро улавяне на СО2-емисиите и т.н. НЕ Е безсмислено,. Разбира се, ако се мисли наистина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 1 rate down comment 2
Pyramid
преди 1 година
До: aldy : Много от въпросните проблеми, се разрешават от по-добрите, микромодулни батерии. Сега остана да видим, как ще реагира индонезийският бизнес на това уникално комплексно и премислено решение.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 6
zelka007
преди 1 година
До: aldy... Що се упражняваш с пробити опорки по тема дет си бос ?! Знаеш ли в студеното време колко пада пробега "лоша работа в студения климатичен пояс," ... ?! мхм ?! ... В най-големият студ , пускаш си климатика на макс и пробега от заредена батерия например за 250км ти пада с 20км ... :))) ... И същото важи за лятото м/у другото ... И колко точно ток ти трябва за да си караш ежедневно колата както досега ?! Или ти беше тоя дето нема кола , ама се разписва под теми за коли ?!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още