„Индонезия има значително предимство, когато става въпрос за внедряване на електромобили“, коментира Вивек Лат, партньор в консултантската компания McKinsey. „Очакваме значително навлизане в Индонезия в бъдеще“, добавя той.
Според Лат общите приходи на Индонезия от тази верига се очаква да достигнат близо 50 млрд. долара до 2035 г.
Правителството също така подготвя стимули, включително субсидии, и се стреми да увеличи продажбите на електрически автомобили до 20% от общите продажби на автомобили през 2025 г. Продажбите на електрически автомобили в Индонезия се увеличиха до над 10 000 превозни средства миналата година, от около 600 броя през 2021 г., според данни на Асоциацията на Индонезийската автомобилна индустрия. През същата година са продадени над един милион бензинови коли.
Продажби на електромобили в Индонезия. Източник: Nikkei
„Тези стимули ще бъдат осигурени въз основа на изчисления и проучвания [на подобни политики] в други страни, главно в Европа“, заяви през декември индонезийският президент Джоко Уидодо, добавяйки: „Ще ги разкрием, след като финализираме изчисленията“.
Панджайтан каза в сряда, че планираните стимули, които скоро ще бъдат обявени, включват приблизително 7 млн. рупии (470 долара) индивидуална субсидия за всяка покупка на електрически скутер.
Но планът предизвика противоречия, като критиците твърдят, че субсидиите трябва да бъдат насочени към бедните, вместо да помагат на хората с пари да купуват електрически автомобили. А опасенията относно потенциални конфликти на интереси предизвикаха внимателно проучване на корпоративно-политическите отношения в страната.
Сред правителствени служители и политици, свързани с местните компании, навлизащи в бизнеса с електромобили и батерии, изпъква името на Панджайтан, чието семейство притежава дял в TBS, както и това на началника на индонезийския генерален щаб Моелдоко, който управлява компанията за електрически автобуси Mobil Anak Bangsa Indonesia. Той също така председателства Индонезийската асоциация на електромобилната индустрия.
Септиан Харио Сето, заместник на Панджайтан, сподели пред Nikkei, че координиращият министър сега притежава само 9,9% от инвестиционната фирма Toba Sejahtra, която има миноритарен дял в TBS, и че никой от ръководителите или комисарите на Toba не участва нито в TBS, нито в Electrum.
Панджайтан „всъщност е в процес на продажба на своя дял (в Toba). Той търси купувач“, добавя Сето.
Самият Моелдоко, отговаряйки на критиките, заяви пред местната телевизия detikX през октомври, че планираните стимули няма да са от полза само за определени групи хора, но „предлагат възможности за частния сектор“ като цяло, като осигуряват „пазарна сигурност“.
Андри Сатрио Нугрохо, анализатор в базирания в Джакарта мозъчен тръст „Институт за развитие на икономиката и финансите“, смята, че добивът и обработката на никел са доминирани от компании, свързани с местни и национални политици. Еколозите виждат подобни връзки, които позволяват на компаниите да се измъкнат безнаказано от лоши индустриални практики.


Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (7 декември)
Времето във Варна на 7 декември
Честваме паметта на свети Амвросий Медиолански
Мощно земетресение между Аляска и Канада
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Япония е изправена пред криза, свързана с деменцията
Почти 50% подкрепа за предложението за ограничаване на населението в Швейцария
Българският пазар е твърде малък за четири платформи за доставки на храна
Песков: Посланията в стратегията на Тръмп за САЩ контрастират с подходите на Байдън
Какво представлява диетата „планк“ – една от най-популярните рестриктивни диети


преди 2 години Някои така и не разбраха, че елекрокарите са "сляпо черво". Те не решават нищо, но създават нови проблеми. А те са много - нужда от нови големи мощности за еленергия, нова скъпа инфраструктура, ограничени възможности за бързо придвижване на големи разстояния, лоша работа в студения климатичен пояс, нуждата от редки елементи, рециклирането на отпадъците, огромна нужда от мед за двигателите и пр. Докато са малко, бива. NIO сменя цели батерии, но на една станция те са само 12 броя. отговор Сигнализирай за неуместен коментар