fallback

Hyundai се изкачи за първи път на трето място в света по обем на продажбите

Групата е единственият концерн в топ 5, който отбелязва ръст на продажбите за 2022 г.

22:29 | 16.03.23 г.

Южнокорейската автомобилна група Hyundai Motor Group се изкачи на трето място в света по продажби на нови автомобили, нареждайки се веднага след японската Toyota Motor Corp. и германската Volkswagen Group, съобщава корейския информационен сайт Hankyoren. Това е първото подобно постижение за концерна в неговата история.

Корейската асоциация на производителите на автомобили (KAMA) и източници от различни автомобилни компании заявиха в сряда, че групата Hyundai Motor е продала 6,845 млн. автомобила по целия свят през 2022 г. Междувременно продажбите на Toyota и Volkswagen възлизат съответно на 10,483 млн. броя и 8,481 млн. броя.

Алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi е четвърти с 6,157 млн. продажби, следван от американската General Motors Co. (5,939 млн. продажби) и Stellantis (5,839 млн. броя).

През последните две десетилетия Hyundai Motor Group бележи стабилен ръст в класацията по продажби в световен мащаб, изпреварвайки Ford през 2010 г., с което успява да достигне челната петица. Групата се класира на четвърто място през 2020 г., преди да се върне обратно на пето през 2021 г.

Hyundai Motor Group е и единствената група в топ 5, която отбелязва ръст на продажбите в момент, когато други големи автомобилни производители отчитат спадове поради проблеми с доставките на полупроводници и други видове компоненти. Миналата година продажбите на Hyundai нараснаха с 2,7% спрямо предходната година, докато продажбите се свиват при Toyota (-0,1%), Volkswagen (-1,1%), Renault-Nissan-Mitsubishi (-14,1%) и GM ( -5,7%).

В началото на годината Hyundai  обяви, че ще инвестира 10,5 трлн. вона (8,5 млрд. долара) през 2023 г. в стремежа си да електрифицира голяма част от автопарка си, за да отговори на нарастващото потребителско търсене на по-зелени автомобили. Средствата ще бъдат вложени основно в научноизследователска и развойна дейност и за изграждане на нов завод в Джорджия, посочва базираната в Сеул компания.

През май миналата година Hyundai заяви, че ще инвестира 5,5 млрд. долара в изграждането на монтажен електромобилен завод в американския щат, като строителството се очаква да стартира през 2023 г.

Автопроизводителят си поставя и цел ръст на приходите от 11,5% за тази година, след като отчете печалба за четвъртото тримесечие, която надмина прогнозите на анализаторите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:29 | 16.03.23 г.
fallback
Още от Новини виж още