IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Volkswagen се включва в ценовата война на автомобилния пазар в Китай

Съвместното предприятие на германците със SAIC предлага 537 млн. долара парични субсидии за покупки на автомобил

15:59 | 17.03.23 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

SAIC Volkswagen Automotive Co. предлага 3,7 млрд. юана (537 млн. долара) парични субсидии за покупки на автомобили в Китай, присъединявайки се към над 40 марки в ценовата война на най-големия автомобилен пазар в света, преди да бъдат въведени разпоредбите за емисиите, съобщава Ройтерс.

Съвместното предприятие между китайската SAIC Motor Corp Ltd. и германската Volkswagen AG предлага индивидуални субсидии от 15 хил. юана до 50 хил. юана до 30 април за цялата продуктова гама, която включва моделите Teramont, Lavida и Phideon, съобщи SAIC-VW в акаунта си в WeChat.

Guangzhou Automobile Group, китайският партньор както на Honda Motor Co Ltd, така и на Toyota Motor Corp., също предложи субсидии, които ще бъдат валидни от 15 до 31 март.

Продажбите на леки коли в Китай се свиват с 20% през януари-февруари, показват индустриални данни, въпреки че някои производители предлагат ценови понижения, за да стимулират търсенето.

Продажбите на превозни средства, захранвани с нов вид енергия (NEV), където влизат изцяло електрическите и плъгин хибридните модели, растат по-бързо от цялостния пазар, възлизайки на над 30% от общите продажби през февруари. През същия месец китайският производител на електрически превозни средства BYD Co Ltd изпревари Volkswagen за втори път през последните четири месеца по обем на продажбите.

Правителствените планове за по-строг стандарт за емисиите от автомобилите, влизащ в сила от 1 юли, оказаха допълнителен натиск върху автомобилните производители и търговците да изчистят запасите от превозни средства, които не отговарят на регулациите, споделят пред Ройтерс анализатори на Fitch Ratings.

„Няма друг начин да се опише случващото се освен катастрофален спад в производителността на мултинационалните марки, предлагащи коли с двигатели с вътрешно горене", изтъква Бил Русо от консултантската компания Automobility.

Ценовата война вероятно ще ускори консолидацията на фрагментираната местна автомобилна индустрия, в която действат над 130 производителя на леки автомобили, посочва местната медия Economic Daily.

Но това също може да навреди на рентабилността и иновациите и да спре развитието на целия сектор, който е стълб на икономиката, пише още вестникът.

Китайските провинциални власти подкрепят продажбите със свои стимули за съживяване на търсенето. Управата на Хъбей и подкрепяната от държавата Dongfeng Motor Group Co Ltd. предложиха съвместно субсидии до 90 хил. юана, или 40% от каталожните цени за базовия седан Citroen C6, произведен от съвместното предприятие със Stellantis NV.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:59 | 17.03.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още