fallback

Subaru си постави за цел да продава 200 хил. електромобила до 2026 г.

За 2028 г. компанията ще увеличи тези обеми до 400 хил. броя, след като засили прогнозите си за настоящата фискална година

16:18 | 11.05.23 г.

Японският автомобилен производител Subaru Corp. обяви цели за продажбата и производство на електрически превозни средства, като се стреми към годишни глобални продажби от 200 хил. броя до около 2026 г., съобщава Ройтерс.

Компанията, известна със своя кросоувър Outback и силната си зависимост от пазара в Северна Америка, заяви, че ще се насочи към годишен производствен капацитет на изцяло електрически коли от 400 хил. броя до 2028 г.

Половината от този капацитет ще бъде осигурен от смесена производствена линия за конвенционални и електрически превозни средства, като компанията планира да започне производство на батерии за електромобили около 2025 г., споделя Ацуши Осаки, вицепрезидент на Subaru, който вероятно ще поеме поста на главен изпълнителен директор през юни.

Останалата половина ще дойде от производствена линия, фокусирана изцяло върху електромобилите, в нова фабрика, която компанията обяви миналата година.

„Надяваме се да изградим производствена система, при която съотношението на производителността между електромобили, хибриди и конвенционални автомобили може да се променя гъвкаво, като се обръща голямо внимание на регулациите и пазарните тенденции“, изтъква Осаки.

Финансов отчет на Subaru за фискалната 2023 г. Източник: Subaru Corp.

Subaru отдавна има силно присъствие на пазара в САЩ, който представлява почти 70% от общите глобални продажби на компанията. Продажбите за последната фискална година, приключила на 31 март, възлизат на 852 хил. броя.

Компанията, в която Toyota Motor Corp. държи 20% дял, се надява да достигне глобално производство от 1 млн. автомобила през новата финансова година, изтъква Кацуюки Мидзума, главен финансов директор на Subaru.

Общите приходи на концерна за последната фискална година нарастват с 37,5% до 3,774 трлн. йени. Оперативната печалба се увеличава до 267,5 млрд. йени спрямо 90,42 млрд. йени преди година, докато печалбата преди данъци и такси расте до 278,4 млрд. йени срещу 106,97 млрд. йени преди година.

Subaru очаква през фискалната 2024 г. да продаде 1,010 млн. превозни средства и да генерира приходи от 4,2 трлн. йени, което би представлявало ръст от 11,3% на годишна база.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:18 | 11.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още