fallback

Ferrari надмина своята бивша компания майка по пазарна капитализация

Италианският концерн вече е една от трите най-големи компании, търгувани на борсата в Милано

13:00 | 12.05.23 г. 3

Пазарната капитализация на Ferrari вече е по-висока от оценката на Stellantis, която в миналото притежаваше италианския автомобилен концерн, съобщава Automotive News Europe.

Акциите на Ferrari поскъпват с 34% от началото на годината, което превръща компанията в най-добре представящия се европейски автопроизводител на борсата.

Това тласна пазарната оценка на Ferrari до 49,2 млрд. евро, изпреварвайки Stellantis, чиято капитализация достига 47,1 млрд. евро. По този начин италианският концерн се превръща в една от трите най-големи компании, търгувани на борсата в Милано.

Търсенето на луксозни спортни автомобили остана стабилно, въпреки че Ferrari увеличи цените – рязък контраст с компаниите, фокусирани върху масовия пазар, които губят ценова мощ, докато икономиката върви към рецесия.

За нарастващ брой инвеститори секторът на луксозните стоки е за Европа това, което са технологичните компании за САЩ: доминиращ бизнес, чийто растеж се задържа без значение дали икономиката се разширява или се свива.

През април LVMH, най-голямата компания в Европа по пазарна стойност, за първи път влезе в топ 10 на най-ценните компании в света.

Exor, холдинговата компания на семейство Аниели, все още е най-големият инвеститор както в Stellantis, така и в Ferrari, която беше отделена от Fiat Chrysler през 2015 г. Ferrari имаше пазарна стойност от около 10 млрд. долара, когато се листна в Ню Йорк през октомври същата година.

„Ferrari винаги е била синоним на лукс и нейната пазарна оценка също потвърждава това“, коментира Винченцо Лонго, пазарен стратег в IG. „Акциите се представят по-добре от началото на годината и тенденцията е почти сравнима с големите луксозни имена като LVMH“, добавя той.

И докато Ferrari се възползва от скока в търсенето на своите луксозни автомобили, акциите на Stellantis бяха притиснати, след като компанията отчете разочароващи продажби за първото тримесечие в Европа, отразявайки задаващия се спад в региона, воден от нажежената инфлация и по-високите разходи по заеми.

Stellantis контролира марки като Fiat, Alfa Romeo, Citroen, Opel и Chrysler, а общите ѝ консолидирани доставки през миналата година паднаха до около 5,78 млн. автомобила.

От своя страна марката Ferrari продаде през 2022 г. едва 13 221 автомобила, които обаче осигуряват значително по-висок марж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:01 | 12.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още