fallback

Звено на Geely планира първи шоурум във Франция

За момента Lynk & Co. предлага единствено произведен в Китай хибриден SUV, наречен 01, като планира да пусне напълно електрическия модел 02 до края на 2024 г.

10:00 | 25.05.23 г.

Автомобилният производител Lynk & Co., съвместна собственост на шведската Volvo Cars и китайската Geely, планира да отвори първото си търговско представителство във Франция около началото на 2024  г. и да се разшири допълнително в Европа, включително във Великобритания, съобщава Ройтерс, цитирайки главния изпълнителен директор на концерна Ален Висер.

Автомобилният производител, който продава и отдава автомобили под наем с месечни абонаменти, вече разполага с т.нар. клубове, които приличат на барове или лайфстайл магазини, в Белгия, Нидерландия, Германия, Швеция, Испания и Италия.

Lynk, която предлага само произведен в Китай хибриден SUV, наречен 01, ще пусне напълно електрически модел, 02, до края на 2024 г., посочва Висер в интервю за Ройтерс.

„Имаме планове да навлезем на други европейски пазари в краткосрочен план: Норвегия, Австрия, Швейцария и Обединеното кралство“, изтъква той.

В миналото Висер работи за General Motors, Ford и Volvo.

По думите му Lynk има амбицията да се разшири и на американския пазар в някакъв етап.

Макар и скромни, плановете за разширяване на Lynk са поредният пример за стремежа на Geely да засили присъствието си в Европа, тъй като привлекателността на китайските автомобили, особено електрическите, нараства.

Китайският гигант, който контролира Volvo и който миналата седмица увеличи дела си в британската компания Aston Martin до 17%, обяви през януари, че планира да разшири присъствието на своите марки Zeekr и London Electric Vehicle в Европа.

Освен това Geely е партньор на Renault по отношение на бизнеса на французите с коли с двигател с вътрешно горене.

През 2022 г. произведените в Китай електрически превозни средства увеличиха дела си почти двойно до 9% от европейския автомобилен пазар, изчислява консултантската компания Inovev.

Lynk споделя, че е отчела 200 хил. месечни абонамента в Европа към април, от които около 25 хил. са регистрирани във Франция.

Във Франция, където Lynk планира да отвори първото си търговско пространство в Париж в края на 2023 г. или началото на 2024 г., концернът предлага месечен абонамент от 550 евро с пълна покупка на превозно средство на цена от 44 500 евро.

Френското правителство, което лобира за привличане на чуждестранни инвестиции в местни фабрики за производство на електромобили и батерии, планира да предостави субсидия от 5000 евро на купувачите на електрически автомобили в зависимост от спазването на стандартите за въглеродни емисии при производството - което според анализатори на практика ще изключи автомобили, които не са произведени в Европа.

Висер посочва, че Lynk ще трябва да обмисли производството на автомобили в Европа, като визира и нарастващото напрежение между Китай и САЩ.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:02 | 25.05.23 г.
fallback
Още от Новини виж още