Китайската BYD Co е представила инвестиционно предложение за 1 млрд. долара за производство на електрически автомобили и батерии в Индия в партньорство с местна компания. Не е ясно обаче какъв е предложеният общ производствен капацитет. Това съобщава Ройтерс, като се позовава на трима свои източници, запознати с въпроса.
BYD и частната Megha Engineering and Infrastructures, базирана в Хайдерабад, са подали пред регулаторите предложение за създаване на съвместно предприятие за електромобили, казват източниците на медията.
Инвестиционното предложение включва също план на BYD и Megha Engineering за създаване на зарядни станции в Индия и изграждане на центрове за изследване и развитие и обучение, съобщават още източниците на Ройтерс.
По-дългосрочният план е в Индия да се правят пълната гама електрически автомобили с марка BYD - от хечбек до луксозни модели.
От BYD - най-големия световен производител на електромобили и plug-in хибридни превозни средства, не са отговорили веднага на искането на агенцията за коментар. По-рано компанията заяви, че планира да създаде производство в Индия, която сега е третият по големина автомобилен пазар в света.
Индийските министерства на търговията и тежката промишленост също не са отговорили на запитване от информационната агенция.
Планът на BYD за Индия е важна част за бързата глобална експанзия на дружеството, което се конкурира с американската Tesla – лидера в продажбите на електроавтомобили. Ако индийската инвестиция бъде одобрена, това ще даде на BYD присъствие на всички големи световни автомобилни пазари с изключение на САЩ.
Tesla наскоро поднови преговорите с правителството на Индия, след като отложи плановете си за навлизане на пазара миналата година, защото не успя да си осигури по-ниски данъчни мита върху вносните превозни средства.
BYD вече е инвестирала 200 млн. долара в Индия, където продава електрическия SUV Atto 3 и автомобила e6 на корпоративни автопаркове. Компанията планира да пусне луксозния си електрически модел Seal тази година.
Производителят на батерии Blade, както и на готови електромобили, има планове да разшири производството си до 100 хил. електромобила годишно в Индия за няколко години, но вероятно ще започне с доставка на превозни средства на части за сглобяване в страната, тъй като работи по веригата си на доставки.
Съвместното предложение се случва на фона на по-строгите правила за инвестициите в Индия. От 2020 г. страната затегна контрола върху инвестициите от съседни страни, включително Китай. Това принуди китайската Great Wall Motor да отложи инвестицията си за 1 млрд. долара в индийския пазар и накара подразделението MG Motor на китайския държавен производител SAIC да търси местен партньор.
BYD навлезе на индийския пазар през 2007 г., като произвеждаше батерии и компоненти за производителите на мобилни телефони. През 2013 г. започна да произвежда електрически автобуси с Megha Engineering в рамките на съвместно дружество, наречено Olectra Greentech.
BYD е продала общо 1,86 млн. електромобили и хибриди през 2022 г. В Индия електромобилите представляват малко над 1% от общите продажби на автомобили, като правителството цели да увеличи този дял до 30% до 2030 г.
В Индия BYD ще се конкурира с местния производител на автомобили Tata Motors и китайския си съперник MG Motor, които в момента доминират в продажбите на електрически автомобили.


Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ