fallback

Ценовата война и изтощената конкуренция помагат на Tesla да запази короната в САЩ

Продажбите на електромобили, плъгин хибриди и водородни коли заемат 8,9% от пазара в САЩ през първата половина на 2023 г.

18:40 | 27.09.23 г.
Автор - снимка
Създател

Решението на Ford Motor Co. да преустанови изграждането на планирания завод за батерии на стойност 3,5 млрд. долара в Мичиган подчертава предизвикателството за нарастващата тълпа от конкуренти на Tesla на американския пазар, докато последният тласка повечето от тях към нерентабилни пазарни ниши, пише Ройтерс.

Международните производители на автомобили пускат в продажба десетки нови електрически превозни средства в САЩ и наливат милиарди долари в нови заводи за електромобили и батерии. Но малко от тях, освен Model Y и Model 3 на Tesla, се продават в достатъчно големи количества, за да поддържат работата на голям монтажен завод, става ясно от анализ на &P Global Mobility, разглеждащ продажбите на електрически модели в САЩ за първото полугодие.

Tesla е продала 325 291 автомобила на американския пазар от януари до юни. Марката Chevrolet на General Motors заема второ място благодарение на своя Bolt EV с 34 943 продажби, следвана от Ford, Hyundai и Rivian.

И четирите налични в продажба модели на Tesla попадат сред 12-те най-продавани електрически коли в САЩ, като Model Y и Model 3 са класират съответно на първо и второ място.

Продажбите на електрически превозни средства, включително на плъгин хибриди и водородни превозни средства с горивни клетки, заемат 8,9% от пазара в САЩ през първата половина на 2023 г., което е с 2,6 процентни пункта повече спрямо година по-рано, подчертава Ройтерс, цитирайки данни на Алианса за автомобилни иновации.

Но този пазарен дял е разделен между 103 различни модела.

Продажби на нови електромобили в САЩ през първото полугодие според съответната марка. Източник: Ройтерс

Решението на Ford да спре работата по завода за батерии за електрически превозни средства в Мичиган идва в момент, когато някои анализатори се съмняват дали пазарът на електромобили в САЩ ще расте достатъчно бързо, за да поддържа всички нови мощности в сектора, обявени или стартирани през последната година.

През юли Ford прогнозира загуба за цялата година от 4,5 млрд. долара на своето звено за електромобили – с 50% повече от прогнозираното по-рано тази година - и заяви, че забавя нарастването на производството на електромобили.

Американският автомобилен производител, подобно на някои други конкуренти, е отделил милиарди долари за изграждането на допълнителни заводи за електромобили и батерии в САЩ

В медийна презентация във вторник Cox Automotive отбелязва, че Tesla изостава малко при продажбите в САЩ тази година, тъй като повече нови участници навлизат на пазара, но все още държи почти две трети от обемите. Никоя друга марка не може да се похвали с дял, който да надхвърля 10%.

Cox, изчислява, че продажбите на електромобили ще нараснат до 8% от общия пазар в САЩ през третото тримесечие спрямо ръста от около 6,5% преди година.

Част от този растеж вероятно ще се дължи на падащите цени, тенденция, движена от Tesla, която използва високите си маржове на печалба, за да намали цените и да стимулира продажбите. Според Cox средните цени на дребно за електрически модел са паднали до 53 376 долара през юли 2023 г. от върха от близо 70 000 долара преди година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:55 | 27.09.23 г.
fallback
Още от Новини виж още