Американското Министерство на енергетиката обяви, че планира да предостави до 12 млрд. долара финансиране на автомобилните производители за модернизиране на техните заводи в САЩ, така че да бъдат годни за изграждане на електромобили, съобщава Wall Street Journal.
По-голямата част от финансирането, около 10 млрд. долара, ще бъде отпуснато от Програма за усъвършенствано производство на превозни средства, контролирана от Службата за заеми към ведомството, споделя министърът на енергетиката Дженифър Гранхолм. Другите 2 млрд. долара ще дойдат от средства, отпуснати от миналогодишния Закон за намаляване на инфлацията (IRA).
Средствата ще помогнат за осигуряване на работни места в утвърдените автомобилни общности, докато автомобилната индустрия преминава към електрически превозни средства, изтъква Гранхолм.
Министерството на енергетиката заяви, че ще благоприятства проекти, които вероятно ще запазят колективните трудови договори и предлагат добро заплащане на служителите.
Ведомството също така планира да предостави 3,5 млрд. долара за местно производство на батерии. Компаниите и правителството на САЩ отделиха милиарди долари, за да създадат северноамериканска верига на доставки на суровини за електромобилни батерии, докато страната се опитва да настигне Китай, който доминира при глобалните доставки.
Средствата идват в допълнение към предишни ангажименти по заеми от енергийното министерство, за да укрепят производството на електромобили и батерии в САЩ.
Междувременно съвместно предприятие на Ford Motor Co. спечели рекордно голям ангажимент за заем в размер на 9,2 млрд. долара от същото министерство за изграждане на заводи за батерии в Тенеси и Кентъки.
Автомобилната индустрия влага милиарди долари в преобразуването на своите фабрики от такива, които произвеждат превозни средства, работещи с изкопаеми горива, в такива, които ще изграждат батерии и електромобили.
Инвестициите стимулираха строителния бум на нови автомобилни фабрики в САЩ, най-вече в южните щати.
Преминаването към електромобили се очаква да бъде скъп процес, но автопроизводителите реализираха стабилни печалби, възползвайки се от недостига на автомобили, който тласна цените до рекордно високи нива.
Въпреки че продажбите на електрически модели растат бързо, съществуват признаци, че търсенето започва да се забавя. Това тласна много компании да започнат ценова война, която се разгорещи особено силно в Китай.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?