fallback

Средностатистическият американец може да си позволи спокойно електромобил на Tesla

Компанията намали цената на моделите си и тя вече се изравнява с тази на нова Toyota Corolla

22:30 | 09.10.23 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Най-продаваните електромобили на Tesla сега се конкурират пряко с бензиновите коли по цена след последния кръг от намаления. Според поне един инвеститор по-ниските цени мога да струват на компанията 1,2 млрд. долара годишно, съобщава Bloomberg.

На цена от 38 990 долара базовият седан Tesla Model 3 сега струва с 8700 долара по-малко от средната сума, която хората плащат за автомобил или камион в САЩ. Началната цена за Model Y от около 48 хил. долара е с 3700 долара под средната цена на автомобил в САЩ, показва анализ на Bloomberg. Tesla започна да намалява цените на продуктите си в началото на годината, затруднявайки традиционните производители на автомобили.

Един модел на Tesla се предлага на средната цена на един стандартен автомобил. Графика: Bloomberg

„Сега забавната част от спада на разходите... животът след ценовия паритет“, коментира Сам Корус, анализатор в Ark Investment Management, който управлява фондове с приблизително 1,27 млрд. долара в акции на Tesla. „Няма причина разходите за батерии или електромобилите да спрат да намаляват при ценови паритет. Продуктът може да продължи да се предлага на по-ниска цена или да се задържи в същия ценови сегмент, а характеристиките му да се подобряват.

Въпреки че цената на акциите на Tesla не се промени особено след намаленията миналата седмица, броят на пониженията тази година засегна някои инвеститори. Гари Блек, управляващ партньор в The Future Fund, коментира, че само промените от миналата седмица ще струват на Tesla 1,2 млрд. долара годишно, считано от 2024 г.

Блек използва своя акаунт в социалната мрежа X, който има голям брой последователи, за да защити идеята, че Tesla трябва да инвестира пари в традиционни рекламни кампании, а не да намалява цените на продуктите си. „Учудва ме, че убер-биковете на Tesla опитват да представят снощните намаления на цените като нещо хубаво“, коментира Блек в профила си на 6 октомври. „Бихме предпочели Tesla да използва дългосрочни рекламни инвестиции, за да образова собствениците на (автомобили с двигатели с вътрешно горене) да преминат към такива на ток, вместо да намалява цените.“

Стартовата цена на Model 3 сега е с 6500 долара по-ниска от най-евтиния модел BMW Серия 3, който често се смята за най-прекия бензинов конкурент на седана на Tesla. Като се прибави федералният стимул от 7500 долара за собствениците на електромобили и икономията на гориво, цената на Model 3 се изравнява с тази на Toyota Corolla.

Луксозните модели също се предлагат на по-ниски цени. Графика: Bloomberg

Tesla също така намали цената на своите превозни средства от по-висок клас – на големия седан Model S и на SUV Model X, притежаващ три реда седалки, като и двата автомобила се предлагат на най-ниската си цена до момента, в сравнение със средната цена, на която се продават в САЩ. През септември тази референтна цена за нов автомобил в САЩ е била 47 698 долара, сочат данни на фирмата Edmunds. 

Някои смятат, че намаляването на цените на Tesla е свързано с разходите за поддържане на търсенето след придобиването на Twitter от главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск и все по-голямото му ангажиране с дясната политика.

„За съжаление, Tesla продължава да намалява цените, за да продава автомобилите си“, посочва Рос Гербер, съосновател и главен изпълнителен директор на Gerber Kawasaki. „По този начин ядосва основните си потребители и намалява маржовете, само за да намали наличностите си. Това е големият план!"

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:30 | 09.10.23 г.
fallback
Още от Новини виж още