fallback

Huawei жъне успех в Китай с последния си електромобил

Производственият партньор на компанията се превърна в топ акцията в Азия през последния месец

11:59 | 11.10.23 г.
Автор - снимка
Редактор

Huawei Technologies жъне успех в Китай с последното си електрическо превозно средство (EV), превръщайки своя производствен партньор в топ акцията в Азия през последния месец и давайки повод на Tesla и други конкуренти да обърнат внимание на развитията, съобщава Bloomberg.

Повече от 50 хил. поръчки са били направени за обновения Aito M7 през първите 25 дни от представянето му през септември. Анализаторите приветстват ранния успех на електрическия SUV, който отчасти се дължи на силната привлекателност на Huawei сред потребителите в Китай, където има голяма мрежа от магазини за търговия на дребно.

Инвеститорите в акции също са доволни, което увеличи цената на акциите на партньора на автомобилния производител на Huawei Seres Group Co. с над 50% от пускането на M7. Това прави книжата най-добре представилите се в индекса MSCI Asia Pacific. За сравнение, акциите на Tesla и китайските производители на електромобили, включително BYD, поевтиняват в рамките на същия период.

„Успехът на подкрепяния от Huawei Aito M7 не оставя място за съмнение“, пишат в бележка анализатори на Morgan Stanley, включително Синди Хуан. „Инвеститорите трябва все повече да се фокусират върху потенциалните препятствия“ от други електромобили на Huawei, които трябва да бъдат пуснати по-късно тази година, добавят те.

Китай е най-големият пазар за електрически превозни средства в света, като електромобилите формират 38% от продажбите на нови автомобили в страната през август. Местните производители на автомобили се разрастват сериозно и на световната сцена, а BYD вече е напът да изпревари Tesla по обем на продажбите.

След скока по-рано тази година обаче китайските акции на производители на EV се сринаха през последните месеци на фона на опасения относно оценките. Заплахите от конкуренцията също възпират инвеститорите, а доказателствата за навлизане на Huawei, чиито акции не са листнати на борсата, може да забавят възстановяването.

„Потенциалните жертви“ на спечелените поръчки на M7 включват L7/L8 на Li Auto, Model Y на Tesla, G6/G9 на XPeng и Tang на BYD, посочва Хуан от Morgan Stanley. Автомобилът Aito започва на цена от 249 800 юана (34 235 долара).

Инвеститорите трябва да следят пускането на пазара на Aito M9 и друго превозно средство, поддържано от Huawei, Luxeed S7, преди края на годината, тъй като „акциите ще реагират първи“, преди да излязат окончателните данни за продажбите, пише Хуанг.

Въпреки че е известен на глобалните технологични наблюдатели, намирайки се в центъра на напрежението между САЩ и Китай, Huawei има положителен имидж сред китайската общественост, често разглеждан като символ на самоувереността на нацията в технологиите. След няколко години разработване на ноу-хау в областта на електромобилите, вижда се, че установеният отпечатък на компанията в магазините за мобилни телефони му дава предимство при привличането на потребителски трафик.

„Новият M7 набира популярност благодарение на модернизираните, разработени от Huawei ADAS и свързващи технологии, конкурентните цени, както и по-големия трафик в шоурума, донесен от новия смартфон Mate 60 на Huawei“, казва Джоана Чен, анализатор в Bloomberg Intelligence. Възможностите за научноизследователска и развойна дейност на базираната в Шънджън компания, марката и широката мрежа за продажби също помагат, добавя тя.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 11.10.23 г.
fallback
Още от Новини виж още