Германският доставчик на автомобилни части Continental AG проучва продажбата на автомобилни активи, включително бизнеса си с автономна мобилност, тъй като е под нарастващ натиск да укрепи своята рентабилност, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.
Ръководителите и членовете на надзорния съвет на групата са оценили десетки звена в рамките на автомобилния отдел на Continental. Компанията може да разкрие планове за съкращаване на някои от най-недоходоносните от тях в деня на капиталовите пазари на 4 декември, добавят източниците.
Вариантите, които се разглеждат, включват продажба или привличане на партньори за бизнеса на Continental с автономна мобилност, който произвежда сензори за функции за подпомагане на водача и изисква стотици милиони евро под формата на допълнителни инвестиции. Компанията може също така да проучи продажбата на част или на цялото си звено за потребителско изживяване, което осигурява дисплеи за арматурното табло на автомобила и системата за забавление, посочват още източниците.
Председателят на надзорния съвет Волфганг Райцле работи върху план за обновяване на Continental от името на най-големите акционери, милиардерското семейство Шефлер. Райцле, който е на този пост от 2009 г., планира да се оттегли на годишното общо събрание през следващата година, но може да удължи мандата си, ако е необходимо, за да наблюдава обрата, изтъкват източниците.
План за възстановяване
Фирми за изкупуване на активи, включително Apollo Global Management Inc., са проучвали потенциални сделки за някои от операциите на Continental. Отделно, конкурентни доставчици също проявяват интерес към звената.
Разискванията продължават, като остава неясно дали ще се стигне до конкретни трансакции.
Continental се опитва да спре топящата се рентабилност в своя автомобилен бизнес, който започна да изостава от конкурентите си в ускоряващия се преход към електрически превозни средства, намалявайки наполовина цената на акциите на компанията през последните пет години.
Стъпките, предприети в Continental, са част от по-широк опит на германския клан Шефлер да прекрои своята индустриална империя. Schaeffler AG, производител на сачмени лагери, подкрепян от семейството, предложи по-рано този месец да изкупи останалата част от Vitesco Technologies Group AG, за да засили присъствието си във веригата на доставки на електромобили.
Continental се бори с високите разходи за енергия, суровини и логистични услуги точно когато трябва да преразгледа автомобилния си бизнес, за да се справи с преминаването на клиентите си към електрически превозни средства. Компанията изоставя един от германските си заводи поради намаляващото търсене от автомобилни клиенти и прекомерните разходи на обекта. Тя също така отчете отрицателен свободен паричен поток през пет от последните шест тримесечия.
Германската компания е готова да продаде бизнес подразделения, ако това ѝ помогне да засили своята рентабилност, изтъкна главният изпълнителен директор Николай Зетцер пред Welt am Sonntag миналия месец.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Любимата TikTok звезда на Италия: 84-годишна баба призовава инфлуенсърите да работят
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега