fallback

BMW и Mercedes ще изграждат съвместно мрежа за бързо зареждане в Китай

Планът предвижда инсталиране на поне 1000 станции до 2026 г.

12:37 | 30.11.23 г.

BMW AG и Mercedes-Benz Group AG ще си сътрудничат в изграждането на мрежа за бързо зареждане за електромобили в Китай с план за откриване на поне 1000 станции до 2026 г., съобщава Bloomberg.

Първите обекти ще бъдат открити през следващата година в региони, където се наблюдава бързо налагане на електромобили, чрез съвместно предприятие между китайските дъщерни дружества на двата германски производителя, споделя BMW в четвъртък.

Решението ще се противопостави на местната мрежа от зарядни станции на Tesla, наброяваща 1600 станции.

BMW и Mercedes, които вече работят с други партньори по пускането на мрежата за бързо зареждане Ionity в Европа, планират да инсталират своите зарядни устройства в Китай, които ще бъдат отворени за широка гама от марки. Някои услуги като онлайн резервации ще бъдат ексклузивни за клиентите.

Китай оглавява глобалния преход към електрически автомобили, тласкан от бързото внедряване на зарядна инфраструктура, която сега наброява 715 000 ултрабързи конектора, показват данни на BloombergNEF - почти 12 пъти повече от броя на високоскоростните зарядни устройства, налични в Европа.

Азиатската страна добави 649 хил. обществени зарядни устройства миналата година, над 70% от инсталираните в световен мащаб станции за същото време. China Charging Infrastructure Promotion Alliance очаква инсталациите да продължат да нарастват значително, като прогнозира броят на станциите да се увеличи до 975 хиляди през 2023 г. Това би било значително повече от инсталациите, които ще бъдат направени във всички други страни по света тази година, изчислява BNEF.

Общото търсене на електроенергия за обществени зарядни устройства в Китай достигна 21 тераватчаса през 2022 г., което е повече от цялото потребление на електричество на редица страни, включително на Исландия и Азербайджан. Търсенето на електроенергия от обществени зарядни устройства скочи с 91% от 2021 г., надхвърляйки темповете на растеж на електромобилния парк (81%) и разширяването на мрежата от зарядни станции (57%).

Докато правителството в Пекин разширява данъчните облекчения, за да увеличи продажбите на електромобили, някои китайски производители като Nio Inc. ограничават разходите и работните места, тъй като продължават да отчитат загуби, които се изострят от ценовата война, подклаждана от Tesla.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:37 | 30.11.23 г.
fallback
Още от Новини виж още