fallback

Toyota ще пусне електромобил с твърдотелна батерия до няколко години

Въпросната технология обещава зареждане на автомобилите за 10 минути и пробег от 1200 км

21:20 | 11.01.24 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Японската автомобилна компания Toyota Motor Corp. планира да пусне до няколко години в световен мащаб превозни средства с твърдотелни батерии, които ще се зареждат по-бързо и ще издържат по-дълго време от сегашните най-популярни аналози, съобщава Ройтерс.

Твърдотелните батерии обещават драстично да подобрят пробега на електрическите превозни средства (EV) - ключов елемент от стратегическия център на Toyota, представен през юни - за да компенсират загубеното място на компанията в глобалната надпревара към по-екологичен транспорт.

Миналата година Toyota и японската компания за преработка на петрол Idemitsu Kosan обявиха, че ще си сътрудничат при разработването и масовото производство на твърдотелни батерии, които ще се стремят да комерсиализират през 2027 и 2028 г.

„Ще пуснем нашите електрически превозни средства с твърдотелни батерии след няколко години“, споделя Викрам Гулати, ръководител на бизнеса на Toyota в Индия.

Това „ще бъде превозно средство, което ще се зарежда за 10 минути, осигурявайки пробег от 1200 км, като очакваната продължителност на живота ще бъде много добра“, добавя Гулати.

Той говори по време на събитието Vibrant Gujarat Global Summit в Индия. Един от фокусите на индийското правителство е привличането на повече инвестиции за увеличаване на капацитета за производство на електромобили на третия по големина автомобилен пазар в света.

В началото на срещата на високо равнище в сряда японската Suzuki Motor заяви, че индийският ѝ филиал и партньор на Toyota, Maruti Suzuki, ще изнесе първия електромобил на групата в Япония и Европа.

Електрическите модели генерират около 2% от продажбите на автомобили в Индия през миналата година, но правителството си поставя за цел дял от 30% до 2030 г.

Относно плановете на Toyota за твърдотелните батерии в Индия, Гулати каза, че производителят има различни опции за устойчива технология, които ще се различават в зависимост от страната, пазара и предпочитанията на клиентите.

Според Гулати индийското правителство трябва да обмисли въглеродна данъчна структура за автомобили, което ще направи страната технологично агностична и по-справедлива.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:17 | 11.01.24 г.
fallback
Още от Новини виж още