Германският автомобилен концерн Volkswagen Group обяви, че звеното му за производството на батерии е отчело обещаващи резултати по отношение на твърдотелните клетки - победа за базираната във Волфсбург компания, която се стреми да направи по-ефективни и достъпни електромобили, пише Bloomberg.
Прототип на твърдотелна батерия, разработен от американския стартъп QuantumScape, „значително надхвърли“ целите на индустрията в последните тестове, изтъква VW.
По време на тестове на звеното на германската група за батерии PowerCo, продължили няколко месеца, технологията е отбелязала само 5% загуба на капацитет за съхранение на енергия след повече от 1000 цикъла на зареждане, което се равнява на около 500 хил. изминати километра.
VW казва, че индустриалните цели за тази фаза на развитие са 700 цикъла на зареждане и максимална загуба от 20 процента капацитет.
„Това са много обнадеждаващи резултати“, изтъква ръководителят на PowerCo Франк Бломе, цитиран от Bloomberg. „Крайният резултат от тази разработка може да представлява акумулаторна клетка, която позволява дълъг пробег, може да се зарежда супер бързо и практически не остарява“, добавя той.
QuantumScape се стреми да пусне клетката на пазара „колкото е възможно по-бързо“, споделя от своя страна основателят и главен изпълнителен директор на концерна Джагдийп Сингх. Но увеличаването на производството на автомобилни батерии се оказа трудно и накара компанията да наблегне повече на батериите за потребителска електроника.
Производителите на електромобили и батерии се надпреварват да комерсиализират нови технологии, включително аноди от следващо поколение и натриево-йонни и твърдотелни батерии, за да захранват електромобилите с по-малко разходи и по-ефективно. Японската група Toyota си партнира с нефтопреработвателната и нефтохимическата компания Idemitsu Kosan Co. за комерсиализиране на твърдотелни батерии, които се очаква да се появят на пазара след 2027 г., докато дъщерното дружество на китайския производител на електромобили BYD Co. изгражда съоръжение за натриево-йонни батерии като част от съвместно предприятие в източната част на Китай.
Твърдотелните батерии заменят конвенционалния течен електролит и сепаратора, две силно запалими части на конструкцията, с твърд сепаратор, изработен от керамика, стъкло или полимери. Тази иновация, ако се докаже, че работи в икономически мащаб, може да направи батериите за електромобили по-безопасни, по-малки и да осигури възможност за по-бързото им зареждане.
Резултатите от теста, извършен в лабораториите на PowerCo в Германия, бяха разкрити първоначално от QuantumScape по време на представяне на финансовия отчет на компанията за третото тримесечие през октомври. Компанията не споменава Volkswagen, най-големия ѝ клиент и основен акционер, по време на отчета.


Митов за полицай на годината: Днес поощряваме най-добрите от добрите
Задържаха 82-годишен мъж за кражба от варненско село
"Възраждане"-Варна: Енергията от протестите трябва да се трансформира в избирателна активност
ПП-ДБ искат да свалят охраната на депутатите и изцяло машинно гласуване
Бой в месарски магазин във Варна заради... предреждане
Кр. Йорданов: Общият наратив за AI е верен, но акциите трябва да се селектират
Тейлър: Великобритания търси опита на американските VC
Тейлър: Великобритания е много силна в AI, финтех
Малко е трудно да се строят центрове за данни
Богати европейци ще могат да вземат заеми срещу луксозни автомобили
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
Social Art Media предлага управление на Google Ads реклами
Червен пуловер за празниците – 6 стилни идеи за комбинации с него
НАТО И ЕК се включват в преговорите за траен в Украйна
Българин на 23 години е загинал при катастрофа в Кипър
Мъж на 33 години от Кюстендил е починал в сауна
преди 1 година все още са на лабораторно ниво , доста смело го дават ... директори , гигафабрики , търговски марки , маркетинг ... но на сайта им няма нищо за технологичните решения , нямат все още и призматичен модел някакъв , само заявката , че са го направили в тяхна лаборатория ... другите играчи в твърдотелни батерии имат работещи прототипи , които инсталират на популярни електрички и експериментират ... самата технология има две тесни места , за които няма за момента достъпно(ефффтинко) решение ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар