Автомобилният производител Toyota и петролната компания Idemitsu Kosan обявиха в четвъртък споразумение за разработка и масово производство на изцяло твърдотелни батерии – пореден пример за ново партньорство на фона на преминаването на индустрията към електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.
Компаниите целят да комерсиализират батериите от следващо поколение през 2027-28 г., последвано от пълномащабно масово производство. Toyota заяви, че планира да въведе батериите, които драстично ще подобрят пробега на електрическите ѝ превозни срества, като част от стратегическо пренасочване към е-автомобили, обявено през юни.
В момента Toyota се опитва да възстанови загубеното за сметка на Tesla и китайски конкуренти като BYD в надпреварата с електрически автомобили. Тя заяви, че е постигнала „технологичен пробив“, който решава проблемите с издръжливостта на твърдотелните батерии и заяви, че разработва средства за масовото им производство.
Idemitsu Kosan, която е втората по големина петролна компания в Япония, разработва твърд сулфиден електролит, материал, използван в батериите.
„Чрез обединяването на технологиите за разработка на материали на двете компании, технологията на Idemitsu за производство на материали и технологията на Toyota за масово производство на батерии, ние ще се включим в пълномащабно масово производство на изцяло твърдотелни батерии“, каза главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато на пресконференция.
Твърдотелните батерии могат да задържат повече енергия от сегашните батерии с течен електролит и производителите на автомобили и анализаторите очакват те да ускорят прехода към електромобили.
Електромобил, задвижван от твърдотелна батерия, ще има пробег от 1200 км и време за зареждане от само 10 минути, посочва Toyota.
Този тип батерии обаче са скъпи и вероятно ще останат такива с години.
Idemitsu се разширява във веригите за доставка на батерии за електромобили, като увеличи дела си в австралийския разработчик на литий Delta Lithium до 15% по-рано тази година на фона на глобалния натиск от автомобилните производители да електрифицират своите автопаркове.


19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Протестите разклащат управлението, но не и твърдите електорати на ГЕРБ и ДПС
Джигитът, карал с 300 км/ч на Околовръстното, е открит в чужбина
ГЕРБ внесе предложението за закриване на комисията "Сорос" в парламента
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим