IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Toyota и петролната Idemitsu ще произвеждат твърдотелни батерии

Това е поредният пример за ново партньорство на фона на преминаването на индустрията към електрически превозни средства

17:22 | 12.10.23 г. 1
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Автомобилният производител Toyota и петролната компания Idemitsu Kosan обявиха в четвъртък споразумение за разработка и масово производство на изцяло твърдотелни батерии – пореден пример за ново партньорство на фона на преминаването на индустрията към електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.

Компаниите целят да комерсиализират батериите от следващо поколение през 2027-28 г., последвано от пълномащабно масово производство. Toyota заяви, че планира да въведе батериите, които драстично ще подобрят пробега на електрическите ѝ превозни срества, като част от стратегическо пренасочване към е-автомобили, обявено през юни.

В момента Toyota се опитва да възстанови загубеното за сметка на Tesla и китайски конкуренти като BYD в надпреварата с електрически автомобили. Тя заяви, че е постигнала „технологичен пробив“, който решава проблемите с издръжливостта на твърдотелните батерии и заяви, че разработва средства за масовото им производство.

Idemitsu Kosan, която е втората по големина петролна компания в Япония, разработва твърд сулфиден електролит, материал, използван в батериите.

„Чрез обединяването на технологиите за разработка на материали на двете компании, технологията на Idemitsu за производство на материали и технологията на Toyota за масово производство на батерии, ние ще се включим в пълномащабно масово производство на изцяло твърдотелни батерии“, каза главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато на пресконференция.

Твърдотелните батерии могат да задържат повече енергия от сегашните батерии с течен електролит и производителите на автомобили и анализаторите очакват те да ускорят прехода към електромобили.

Електромобил, задвижван от твърдотелна батерия, ще има пробег от 1200 км и време за зареждане от само 10 минути, посочва Toyota.

Този тип батерии обаче са скъпи и вероятно ще останат такива с години.

Idemitsu се разширява във веригите за доставка на батерии за електромобили, като увеличи дела си в австралийския разработчик на литий Delta Lithium до 15% по-рано тази година на фона на глобалния натиск от автомобилните производители да електрифицират своите автопаркове.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:22 | 12.10.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още