Световните продажби на Toyota Motor Corp. растат с 9% през август на годишна база до рекордните 923 180 автомобила благодарение на по-добрите условия на предлагане и по-силното търсене, съобщава Bloomberg.
Световното производство на японския концерн е нараснало с 4% до рекордните 924 509 автомобила, като тук влизат и дъщерните дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd.
Продажбите на автомобили с марките Toyota и Lexus се увеличават с над 3% в Европа, най-вече в Италия, Испания и Великобритания. Те обаче спадат с 4% в Азия, с 6% в Китай, където Toyota и други традиционни производители като Volkswagen AG са изправени пред силна конкуренция в лицето на Tesla Inc. и китайските електромобилни концерни като BYD Co.
Продажбите на Toyota в Япония растат с 45% спрямо август 2022 г. и с 63% в Южна Корея.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял е предупредил доставчиците си, че планира да произведе 150 хил. електромобила тази година, 190 хиляди през 2024 г. и 600 хиляди през 2025 г., съобщава Nikkei.
Toyota е продала 11 880 електромобила през август, с което общият брой на колите с този тип задвижване, доставени от концерна от началото на годината достига 65 467. Това е над два пъти повече спрямо отчетените за цялата 2022 г. 24 хил. продажби на електромобили, но остава далеч от целта на главния изпълнителен директор Коджи Сато за продажба на 1,5 млн. електрически модела годишно до 2026 г.
Компанията не публикува данни за производството на електромобили за август в четвъртък.
По-рано през септември Toyota покани журналисти на обиколка на своите фабрики в Япония, за да покаже технологията, която разработва за масово производство на електромобили. С подобно събитие от юни компанията продължава рекламната си кампания, за да убеди заинтересованите страни, че има средствата и волята да настигне и да се конкурира с глобалните лидери в сегмента като китайската BYD и Tesla Inc на милиардера Илон Мъск.
Междувременно местният конкурент Honda Motor Co. съобщи, че глобалното му производство е спаднало с 2% спрямо същия месец на миналата година до 338 434 автомобила през август. Производството нараства с 22% в Северна Америка, но се понижава с 30% в Китай.
Глобалното производство на друг местен играч, Nissan Motor Co., намалява с 3% до 279 237 броя, включително с 43% в Китай. Глобалните продажби на компанията, партньор на френската Renault, са нараснали с 1% до 258 371 автомобила.
Четвъртият по големина на пазарния дял японски концерн Mitsubishi Motors Corp., който прекратява дейността си в Китай според Nikkei, отбеляза спад на продажбите в страната с 87% до едва 249 автомобила през август. Продажбите в Япония са нараснали с 3% до 7412 броя. Глобалното производство на концерна е спаднало с 11% до 74 225 автомобила.


КЗП осъществява изключително засилен контрол в защита на потребителите заради еврото
Трудният въпрос какво е необходимо, за да прекрати Путин военните действия в Украйна
Варна е областта с най-много социални предприятия в страната
Какво ще бъде времето във вторник?
Шести ден Румъния протестира
Руският петрол се продава с "най-голяма" отстъпка в Китай след санкциите
ЕС: Китай започва издаване на общи лицензи за редкоземни елементи
Warner Bros. е гръмкият финал на сделки за $4,5 трилиона
Компанията зад Roomba обяви фалит и ще бъде свалена от борсата
Фоули: Долар-йена може да е много вълнуваща двойка
Кой печели и кой губи на българския пазар през 2025
Шофьорка обърка педалите и скочи в пълен с хора басейн
Jeep Wrangler получи специална версия
Как Tesla печели невидимата война срещу шума
Пет коли, в които да инвестирате догодина
Героят от Бонди, който изтръгна оръжието на нападателя: Бих го направил пак ВИДЕО
Русия определи пънк групата "Пуси райът" за екстремистка организация
МОСВ следи качеството на морските води край Ахтопол
Европейската прокуратура поиска имунитета на Илхан Кючюк
"Спаси София" предлага спешни промени в Изборния кодекс