Ford Motor Co. намали цената на своя електрически Mustang Mach-E с цели 8100 долара, след като продажбите на модела паднаха с 51% през януари, когато американският автомобилен производител трябваше да спре да предлага данъчни отстъпки за превозното средство, съобщава Bloomberg.
Базираният в Детройт концерн понижи цените на няколко версии на Mach-E от 2023 г. в диапазона 3100-8100 долара.
Задвижваният от батерии SUV, който Ford произвежда в Мексико, сега започва на цена от 39 895 долара, което е по-малко от предишната цена от 42 995 долара.
Най-голямата отстъпка се предлага за няколко версии, включително за премиум варианта с батерия с разширен пробег, който сега започва от 45 895 долара.
На фона на забавянето на търсенето на електрически превозни средства в цялата индустрия, продажбите на електрически модели на Ford паднаха с 11% през януари. На 1 януари Mach-E загуби правото си на данъчни стимули в размер на 3750 долара за американския пазар, тъй като администрацията на президента Джо Байдън затегна правилата за предоставяне на федерална помощ, за да попречи на производителите на електромобили да се снабдяват с материали за батерии от Китай и други страни. Ford също така ограничи производството на Mach-E и пикапа F-150 Lightning.
„Коригираме цените за моделите от 2023 г., докато продължаваме да се адаптираме към пазара, за да постигнем оптимален микс от ръст на продажбите и стойност за клиентите“, изтъква Ford.
По-рано през февруари Ford представи отчет за четвъртото тримесечие, който надмина пазарните очаквания. Автомобилният производител обяви коригирана печалба от 29 цента на акция, което е над два пъти повече от очакваните от анализатори 13 цента на акция. Приходите за четвъртото тримесечие достигат 46 млрд. долара, засенчвайки пазарните прогнози за 40,3 млрд. долара.
„Не сме близо до потенциала си за печалба“, заяви главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли пред анализатори при представяне на резултатите.
За текущата година Ford прогнозира печалба от 10-12 млрд. долара преди лихви и данъци, в сравнение с 10,4 млрд. долара през 2023 г. Този резултат попада в горния край на диапазона 10-10,5 млрд. долара в прогнозата на компанията от ноември, когато тя понижи насоките си след шестседмичната стачка на профсъюза United Auto Workers (UAW).


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Урсула и Мерц на крака при белгийския премиер за руските активи
МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ Чернобил е повреден от дрон
Празнуваме Никулден, над 200 000 българи черпят днес
Прекроеният Бюджет 2026 е факт, какво предвижда и какво премахнаха?
Времето днес: Значителни валежи, на места в планините - сняг
преди 1 година Коментар под материал за това в Ройтерс: Doesn't look like a Mustang. Looks like Tesla's ugly sister. It never had a chance. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Форд мустанг беше красива и мощна спортна кола. Каква е сега тая тлъста свинкя сув с пълен дупарник с батерии? И тежи сигурно 4 тона? отговор Сигнализирай за неуместен коментар