fallback

Xiaomi се хвали с високите нива на поръчки на своя електромобил въпреки очакваната загуба

Анализатори изчисляват, че компанията ще загуби по 68 хил. юана на превозно средство през тази година

08:00 | 19.04.24 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Продажбите на първия електрически модел на китайския производител на смартфони Xiaomi са били между три и пет пъти по-високи от очакваното, изтъква изпълнителният директор Лей Джун, цитиран от Ройтерс. По думите му компанията е започнала да доставя стандартни версии на електромобила SU7 на купувачите предсрочно.

Лей, основателят на Xiaomi, говори по време на двучасово предаване на живо в Douyin, китайския еквивалент на TikTok, като събитието събра над 34 милиона зрители.

Xiaomi пусна в продажбата своята кола, която черпи дизайнерско вдъхновение от Porsche, в края на миналия месец, навлизайки в пренаселения китайски пазар на електромобили с привличаща вниманието цена - под 30 000 долара за базовата версия, което е с 4000 долара по-малко от основния вариант на Model 3 на Tesla в Китай.

Xiaomi разполага с достатъчно финансов ресурс, като заяви, че очаква да загуби пари от SU7.

Компанията започна с доставката на ограничена партида от 5000 автомобила, които вече беше произвела, оборудвани с допълнителни аксесоари за първите купувачи. В четвъртък Xiaomi отбеляза и началото на доставките на стандартната версия на SU7 в Пекин и Шънджън.

Лей посочва, че компанията е изтеглила доставките на стандартната си версия с 12 дни. Запитан от онлайн потребители за бъдещите планове за развитие, той заяви, че Xiaomi няма планове да създава офроуд превозни средства и ще се фокусира предимно върху SU7.

"Що се отнася до софтуера, аз изисквам той да бъде обновяван поне веднъж месечно. Ако има някакви проблеми, те трябва да бъдат подобрени възможно най-скоро", добавя той.

Освен стандартната версия, Xiaomi заяви, че планира да започне доставки на версия Max по-късно този месец и вариант Pro до края на май.

Дебютът на Xiaomi на пазара на електромобили предизвика тревога на китайския пазар, като други китайски марки със сравними модели обявиха намаления на цените и субсидии, за да запазят пазарен дял.

Въпреки че конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света е предизвикателство за новодошлите поради ожесточената ценова война и забавящото се търсене, анализаторите смятат, че Xiaomi има по-дълбоки джобове от повечето стартъпи и нейният опит в областта на смартфоните ѝ дава предимство при интелигентните табла за управление - функция, ценена от китайските потребители.

Анализаторите прогнозират, че загубите на SU7 може да са значителни. Въз основа на очаквания обем от 60 000 продадени превозни средства през тази година, Citi изчислява, че SU7 може да генерира нетна загуба от 4,1 млрд. юана, или средно по 68 000 юана на автомобил.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 08:00 | 19.04.24 г.
fallback
Още от Новини виж още