IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Голямото търсене на първия електромобил на Xiaomi тласна нагоре цената на акциите ѝ

Засиленият интерес дава надежди, че гигантът може да успее на трудния автомобилен пазар

08:56 | 02.04.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Qilai Shen/Bloomberg
Снимка: Qilai Shen/Bloomberg

Цената на акциите на Xiaomi се повиши в Хонконг, след като поръчките за първия ѝ електромобил надхвърлиха очакванията, подхранвайки оптимизма, че производителят на смартфони може да успее на трудния автомобилен пазар в Китай, пише Bloomberg.

Стойността на книжата нарасна с цели 16% в първата борсова сесия, откакто базираната в Пекин компания започна продажбите на своите автомобили. Технологичният гигант заяви, че е получил поръчки за близо 90 хил. бройки в рамките на първите 24 часа.

Стартът на продажбите на електромобила даде тласък на акциите на Xiaomi. Графика: Bloomberg L.P. Стартът на продажбите на електромобила даде тласък на акциите на Xiaomi. Графика: Bloomberg L.P.

Анализатори твърдят, че поръчките на модела SU7 на Xiaomi са по-големи от прогнозираното, като това може да го постави наравно с Model 3 на Tesla като един от най-продаваните премиум електрически седани в Китай. Goldman Sachs Group прогнозира, че поръчките могат да достигнат 100 хил. тази година, докато Citigroup оцени продажбите за цялата 2024 г. на около 55-70 хил. броя. Един от въпросите е колко бързо Xiaomi може да произведе и достави електромобилите.

„Увеличаването на производствения капацитет, от друга страна, вероятно ще се превърне в основен фокус през следващите няколко месеца“, пишат в бележка анализатори на Goldman Sachs, включително Тимъти Джао. „Средното време на изчакване за SU7 напоследък се е удължило до 18-21 седмици, в сравнение с първоначалните 5-8 седмици“, посочват още.

Световният пазар на електромобили – някога процъфтяващ сектор с огромни възможности, подпомаган от субсидии – се превърна в силно конкурентно поле. Очаква се пазарът на електрически автомобили в Китай да се забави за втора година, като ключов орган на индустрията прогнозира, че растежът на продажбите през 2024 г. ще спадне до 25% спрямо 36% миналата година и 96% през 2022 г.

Силното навлизане на Xiaomi може да представлява заплаха за по-утвърдените играчи на пазара. Производителите на автомобили, включително XPeng и BYD, може да направят корекции на цените, за да бъдат в крак с конкуренцията, казват анализаторите на Citigroup.

Цената на акциите на XPeng се понижи с 9% в Хонконг, докато тази на BYD се повиши с 2,9%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:01 | 02.04.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още