Основният доставчик на американския производител на електромобили Tesla Inc., японската Panasonic Energy, финализира подготовката си за масово производство на батерии с голям капацитет, съобщава Ройтерс.
Обновеният завод на Panasonic Energy в западната японска префектура Уакаяма ще служи като основна фабрика за производство на клетки тип 4680, които според компанията имат пет пъти по-голям капацитет от по-малките цилиндрични клетки тип 2170.
Звеното на Panasonic Holdings е изпратило проби от батериите тип 4680 до някои производители на автомобили, на които вече доставя своите продукти, като възнамерява да започне търговско производство, след като получи зелена светлина от клиентите, разкрива говорител на Panasonic.
По-рано беше съобщено, че компанията планира да започне производството на по-големите клетки в завода в Уакаяма, където преди това произвеждаше части за автомобилни батерии, през първата половина на текущата фискална година, която започна в началото на април.
По-големите клетки, които имат диаметър 46 мм и височина 80 мм, ще позволят на производителите на автомобили да разширят пробега на своите електрически модели и да използват по-малко клетки, за да постигнат същия капацитет на енергия, изтъква Panasonic Energy.
Tesla започна да доставя своя пикап Cybertruck през ноември 2023 г. след години на забавяне и трудно увеличение на производството.
Въпреки че автомобилният производител вече произвежда свои собствени батерии тип 4680, едно от основните затруднения, пред които е изправен по отношение на пикапа, е скоростта, с която може да ги произвежда, посочват запознати с темата източници пред Ройтерс.
Panasonic, един от дългогодишните доставчици на батерии на Tesla, в момента изгражда своя втори завод САЩ в Канзас, който трябва да започне производство през следващата година, в допълнение към съоръжението в Невада.
Panasonic Energy проведе церемония, за да отбележи завършването на подготовката на започване на масово производство на батериите и показа тестова производствена линия, на която можеха да се видят тави с клетки в сребрист цвят.
Компанията планира да започне производство с годишен капацитет от няколко гигаватчаса, разкрива главният изпълнителен директор Казуо Таданобу пред журналисти след церемонията, добавяйки, че глобалният пазар на електромобили вероятно ще се разшири в средносрочен до дългосрочен план.
Очаква се в завода в Уакаяма да работят около 400 служители до края на март 2025 г. и съоръжението да служи като място за тестване на процеси, които може да се прилагат в други фабрики за батерии, изтъкват от компанията.
Panasonic Energy вече произвежда клетки от тип 2170 и 1860 в своите заводи в Суминое и Кайзука в Япония.


Трима се озоваха в арестите във Варна и региона заради наркотици
Арестуваха 33-годишен варненец за кражба
По 4987 евро от БВП се пада на човек от населението
НСИ: Работещите българи са 3, 726 млн. души
Осем пострадали при тежка катастрофа край Абланица
Airbus е на 133 самолета от годишната си цел
Gol.bg празнува: 20 години истинска спортна журналистика
Признаването на руската окупация ще отключи вълни от насилие далеч отвъд Украйна
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Звездата от Mortal Kombat Кари-Хироюки Тагава почина на 75 г.
Правителството или ще се самосрути, или ще бъде срутено от ДПС
Защитата на Благомир Коцев обжалва размера на гаранцията му от 200 000 лв.
ПП внесоха вота на недоверие: Бъдещето принадлежи на младите
Пиян младеж предизвика катастрофа с двама пострадали