Бизнесът с батерии на японската група Panasonic трябва да се съсредоточи върху повишаването на производителността, изтъква главният изпълнителен директор на групата Юки Кусуми пред Ройтерс, сигнализирайки, че доставчикът на Tesla може да отложи изграждането на трети завод за батерии в Северна Америка, тъй като търсенето на електрически превозни средства се охлажда.
Panasonic Energy, както се казва звеното за батерии на технологичния конгломерат, се готвеше да вземе решение по темата до края на март. Но според Кусуми подобно решение ще бъде взето, „когато моментът е подходящ“.
„Продължавам да казвам на хората, че трябва да помислим за цялостно повишаване на производителността, преди да създадем трета фабрика“, споделя той от офиса на компанията в Токио.
Коментарите му подчертават признаците на охлаждане на търсенето на електромобили в САЩ, което подтикна някои автомобилни производители, включително General Motors и Ford, да забавят своите планове за електрификация.
Panasonic Energy разполага със завод в Невада и започна строителството на втори в Канзас. През декември компанията обяви, че Оклахома - където преди това проучваше изграждането на фабрика - вече не е кандидат за трета производствена локация.
Звеното очаква заводът в Канзас да увеличи годишния си производствен капацитет на 80 гигаватчаса (ГВтч). Целта е окончателният капацитет да достигне 200 ГВтч до началото на 2031 г.
Кусуми посочва, че основната му инструкция към подразделението е да даде приоритет на увеличаването на производствения обем пред това да търси място за трета фабрика. Предвид изискванията за човешки ресурси, Кусуми казва, че като цяло е по-добре компанията да разполага с по-малко производствени обекти.
Той добавя, че има място за увеличаване на производствения капацитет чрез подобряване на процеси като поддръжка на машини и че при всеки бизнес може да възникнат забавяния във времето поради променящи се обстоятелства.
Въпреки че търсенето на електромобили нараства в световен мащаб, то се охлажда на ключови пазари като САЩ и Европа и не носи тази рентабилност, на която се надяваха много представители на индустрията.
По-високите лихвени проценти изтласкаха много електромобили извън обсега на потребителите със средни доходи, които също чакат по-евтини модели, които тепърва се разработват.
Кусуми заяви, че Panasonic иска от своето звено да подобри производството си, така че да генерира печалба, без да разчита на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ (IRA), който стимулира вълна от инвестиции в нови заводи за електромобили и батерии в страната.


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт