Китайският държавен производител на автомобили GAC проучва възможността да произвежда електромобили в Европа, за да избегне митата на Европейския съюз (ЕС), посочи генералният мениджър на международния бизнес на компанията пред Ройтерс.
По този начин GAC се присъединява към растящ брой китайски автомобилни концерни, които се стремят да обособят производствен капацитет в региона.
Компанията е сред най-големите автомобилни производители в Китай, като си е поставил за цел да продаде 500 хил. коли извън Китай до 2030 г.
Тя все още не предлага електромобили в Европа, но планира да пусне електрически SUV, който ще представи на автомобилното изложение в Париж тази седмица.
GAC гледа на Европа като на важен пазар, който е „относително отворен“ въпреки решението на Европейската комисия (ЕК) да наложи мита върху електромобилите, произведени в Китай, изтъква генералният мениджър Уей Хъган в кулоарите на изложението.
„Въпросът с митата определено оказва влияние върху нас. Всичко това обаче може да бъде преодоляно в дългосрочен план... Сигурен съм, че ще има начин всичко да бъде разрешено“, добавя той.
По думите му местното производство ще бъде един от начините за решаване на въпроса.
„Много активно проучваме тази възможност“, подчертава Уей.
Обсъжданията на този план в рамките на GAC все още са в ранен етап, като компанията все още не е решила дали да изгради нов завод, или да използва съществуващ.
Компактният SUV на компанията, изложен в Париж, с пробег от 520 километра, наречено Aion V, трябва да бъде пуснат на някои европейски пазари в средата на 2025 г. на цена под 40 хил. евро.
Следващото превозно средство на GAC, което ще се продава в Европа, е бъде малък електрически хечбек, който ще бъде пуснат на пазара в края на 2025 г.
Най-малко 11 нови електрически модела за масовия пазар, произведени в Китай, ще бъдат пуснати на пазара в Европа до 2025 г., показва проучване на Allianz. Западните автомобилни производители са притеснени от този факт, като главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес предупреди по-рано тази година за „нашествие“ на евтини китайски електромобили на Стария континент.
Европейските компании отвръщат на удара със собствен набор от модели и с планове за намаляване на производствените разходи и на цените.
Китайската марка Chery обяви през април, че ще започне да произвежда електрически превозни средства в Барселона, в партньорство с Ebro EV Motors. Stellantis, чиито европейски марки включват Peugeot, Fiat и Opel, обяви през май, че ще си партнира с китайската Leapmotor за производство на електрически превозни средства в Европа, което ще започне тази есен.
В края на септември доклад на Dataforce показа, че китайските производители на автомобили отчитат най-ниските обеми продажби на електрически автомобили в Европа за последните 18 месеца, като регистрациите намаляват почти наполовина през август спрямо същия месец година по-рано. Спадът от 48% свива дела на китайските марки в региона за втори пореден месец.
MG, британската марка, която е част от SAIC Motor Corp., загуби лидерската си позиция в Европа от китайската BYD Co. Последната отчита ръст от 19% на регистрациите на европейския пазар през август.


През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
НА ЖИВО: Теглят жребия за Мондиал 2026
Каква е тайната на дълголетието на Дик Ван Дайк?
Кийт Ърбан съжалява за развода си с Никол Кидман – чувства, че е сгрешил