Главният изпълнителен директор на Volkswagen AG Оливер Блуме се обърна към работниците, изтъквайки, че настоящите синдикални предложения за намаляване на разходите предлагат отправна точка за преговори, но не са достатъчни, за да помогнат на германския автомобилен концерн да подобри своята конкурентоспособност.
„Ние, ръководството, не работим в свят на илюзии“, изтъква Блуме пред хиляди работници по време на събрание във Волфсбург. „Вземаме решения в бързо променяща се среда. Загрижени сме за бъдещето на нашата компания”, добавя той, цитиран от Bloomberg.
Работниците на VW взеха участие в национални демонстрации в понеделник, за да окажат натиск върху Блуме и членовете на директорския борд, които планират 10-проценнто намаляване на заплатите и безпрецедентно затваряне на фабрики в Германия като част от мащабно преструктуриране на едноименната марка, страдаща от топяща се рентабилност. Германският синдикат IG Metall изчисли, че около 100 000 работници са напуснали работните си места по време на предупредителната стачка, добавяйки, че около 20 000 са присъствали на събранието в сряда.
Даниела Кавало, ръководител на работническия съвет на Volkswagen, заяви, че и двете страни трябва да търсят компромиси, за да постигнат сделка преди Коледа. „Това ще означава компромиси. И отстъпки. Неща, които не харесвате и които понякога ви нараняват“, изтъква Кавало.
VW и неговите работници започнаха преговори за нов колективен трудов договор през септември, след като ръководството заяви, че трябва да затвори фабрики в Германия и да прекрати споразуменията за защита на работните места, за да се справи със спада в търсенето на електромобили, нарастващите оперативни разходи и засилената конкуренция в лицето на китайските марки.
Миналата седмица ръководството отхвърли предложение от работниците - пакет от допълнителни съкращения на стойност 1,5 млрд. евро, които включват по-скромни дивиденти, намалени бонуси и прехвърляне на увеличенията на заплатите в специален фонд.
Германският министър на труда Хубертус Хайл каза от своя страна, че VW трябва да намери справедливо решение, което не включва принудителни съкращения. Партията на Хейл, Германската социалдемократическа партия, е в разгара на политическа битка, след като тройната коалиция, която ръководеше, се разпадна миналия месец, проправяйки пътя към нови избори в края на февруари.
Корпоративната структура на VW дава на работниците влияние при вземането на ключови решения, което затруднява ръководството да прокара търсените съкращения на разходите. Представителите на служителите заемат половината от местата в надзорния съвет на компанията, докато родната провинция на VW Долна Саксония има допълнителни две места.
През ноември изпълнителният директор на марката VW посочи, че компанията не може да избегне съкращенията и затварянето на заводи, докато се стреми да намали разходите с 4 млрд. евро.
"В крайна сметка всяко решение трябва да намали както свръхкапацитета, така и разходите. Не можем просто да използваме лейкопласт и да продължим да се влачим. Проблемът ще се върне, за да ни ухапе по-късно по сериозен начин", предупреждава Томас Шефер пред германското седмично издание Welt am Sonntag.
Според него повечето от предвидените съкращения на работни места в германския автомобилен производител, които групата не е определила количествено, могат да бъдат извършени чрез ранно пенсиониране и неподновяване на изтеклите договори.


Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Черно море потопи ЦСКА в дъжда на "Тича"
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Големият проблем на 2025 година е увеличеният капитал на Българската банка за развитие
Тимчо Муцунски: ЕС има желание да помогне за развитието на диалог, насочен към намиране на решение с България
Интер разгроми Комо в мач от 14-ия кръг на Серия А
Правителството в Скопие опитва да изиграе Европа за българите в РСМ
Липсата на приет бюджет за 2026 година не би попречила за влизане в еврозоната